Mercure hotels zijn altijd geïnspireerd door de lokale omgeving. Daarom focust het hotel in de binnenstad op de werken van De Antwerpse Zes: Dries Van Noten, Ann Demeulemeester, Dirk Van Saene, Walter Van Beirendonck, Dirk Bikkembergs en Marina Yee. Zij hebben namelijk België op de modekaart gezet.
“Antwerpse mode staat voor hoge kwaliteit, persoonlijkheid, ambacht en inspiratie. Deze eigenschappen zijn terug te vinden in de kamers, gemeenschappelijke ruimtes en restaurant Lunet. De kleurrijke ingang en de lobby van Mercure Antwerp City Centre zijn geïnspireerd op het werk van onder andere Van Beirendonck. In de 128 ruime kamers springt het werk van Van Noten eruit; het behang is geïnspireerd op zijn lentecollectie uit 2012 en verder is de bekende kleurenreeks Antwerps blauw prominent aanwezig”, aldus Daisy Tucci, Director Sales & Marketing FLI Group.
Focus op locals
Het hotel focust niet enkel op toeristen, maar ook op locals die hun weg vinden naar het hotel. Jorrit De Jong, Area Vice President Europe van de management partner van FLI Group vertelt: “De magie van Mercure is dat het een merk is waarbij het hotel een unieke eigen uitstraling mag hebben, en niet een gestandaardiseerde look & feel. Daarom kunnen we met Mercure Antwerp City Centre inzetten op die lokale connectie. We willen beweging. We willen dat Antwerpenaren komen eten bij ons restaurant en de spelende kinderen uit het park een ijsje bij ons komen halen.”
Het uitgebreid buffet ontbijt van het hotel wordt aangeboden in de binnentuin en het diner wordt geserveerd in het gloednieuwe restaurant Lunet, waar je kan genieten van een seizoensgebonden keuken met gerecht die zijn gemaakt met zoveel mogelijk lokale ingrediënten.