Als er een ding duidelijk geworden is tijdens de coronacrisis, dan is het wel hou cruciaal de logistieke sector is. Zeker nu we met z’n allen steeds meer online bestellen. Zonder al de hardwerkende vrachtwagenchauffeurs komen levensmiddelen, bouwmaterialen, pakketten, kleding en bestellingen nergens aan.
Bij Van Dievel Transport in Mechelen maakten ze er een feestelijke dag van en werden alle chauffeurs in de watten gelegd. “We hebben een soort drive-in gemaakt. Iedere chauffeur die onze truck wash passeerde kreeg een verrassingsbox”, legt zaakvoerder Louis De Wael uit. “Daarin zat een brooddoos van Van Dievel, een warme soep en nog wat andere lekkernijen. We hebben bovendien een tent geplaatst waar de chauffeurs even een babbeltje kunnen doen en rustig hun soep kunnen eten.” Voor twee chauffeurs was het extra feest want zij kregen een gloednieuwe vrachtwagen. Net op de dag van de vrachtwagenchauffeur werden er twee nieuwe VOLVO-trucks geleverd uit een reeks van 40.
Ook bij andere bedrijven was er extra aandacht voor de chauffeurs. Bij Dachser in Willebroek werden de truckers verwend met een ontbijt en ook bij de buren van Distrilog was er lekkere attentie voorzien.
De chauffeurs van Apton uit Mechelen mochten aan het einde van hun dagtaak een hotdog halen aan de foodtruck.
Bij Greenyard Fresh in Sint-Katelijne-Waver waren er voor alle chauffeurs koffiekoeken en natuurlijk een stuk fruit. Ook bij BelOrta werd een stukje fruit voorzien voor de chauffeurs. Bij Andiprim was er een verrassing.
V&V Cleaning Center in Puurs-Sint-Amands had een attentie klaar die de veiligheid en zichtbaarheid verhoogd voor elke chauffeur die langs de truck wash passeerde.