Schepen voor lokale economie Ilse Lenvain wou met de invoering van deze pop-up plaatsen ondernemers een extra mogelijkheid bieden om hun producten op onze woensdagmarkt in de kijker te zetten. “Een pop-up kraam kan ook de perfecte manier zijn om de naamsbekendheid van een product te versterken of een streekproduct te promoten.”
Het eerste jaar met pop-up kramen op de woensdagmarkt mag een succes genoemd worden. “In 2021 mochten we maar liefst acht verschillende pop-up kramen op onze markt verwelkomen. De producten die zo aan de man werden gebracht waren ook heel divers. Dingen die onze Willebroekenaars verwachten op de markt zoals kleding of groenten en fruit, maar je kon bij de pop-ups ook artisanale kroketten, verse koffiebonen of originele croques vinden. Met deze verrassende en vernieuwende producten zorgen de pop-up marktkramen voor extra beleving op onze wekelijkse markt. Het is een manier om meer bezoekers naar de markt te krijgen. Daar profiteren ook onze vaste markthandelaars van”, aldus schepen Ilse Lenvain.
Ook bij de uitbaters van de pop-upkramen valt de formule in de smaak volgens schepen Lenvain. “Drie marktkramers ruilden hun tijdelijke plaats inmiddels al in voor een vaste standplaats. Daaruit blijkt dat een pop-up een prima testcase is voor een permanente standplaats of op termijn voor een fysieke winkel.”