Fever-Tree is de wereldwijde marktleider in de premium mixers categorie (bv. tonic, gemberbier). De komende jaren wil het Britse merk haar groei-ambities verder waarmaken in de Benelux. Om dat doel te bereiken gaat Fever-Tree investeren in haar naambekendheid en sales via een crossmediale aanpak. Intussen zijn de voorbereidingen gestart. De eerste resultaten zullen begin 2022 in de markt gezet worden.
Fever-Tree en Jet Import, de invoerder voor de Benelux, schreven een pitch uit. De scope was crossmediaal, maar met een klemtoon op digital. Het Leuvense digital campaign agency AdSomeNoise overtuigde Fever-Tree en Jet Import door de initieel pure mediapitch te benaderen vanuit een geïntegreerde aanpak binnen de filosofie van “added value oriented media management”. Daar wordt er niet enkel naar mediaplanning gekeken, maar ook naar creatie, om zo audience en boodschap permanent, maximaal in overeenstemming te brengen. Met als gevolg een hogere return on investment (ROI).
“We zijn erg blij dat we deze Benelux pitch gewonnen hebben,” zegt Steven Verbruggen, Managing Director van AdSomeNoise. “Zeker omdat we hem aangepakt hebben vanuit ons integratiemodel dat creativiteit, technologie en media met elkaar verbindt.”
“AdSomeNoise overtuigde ons met hun innovatieve ideeën en aanpak.” zegt Markus Pichler, Fever-Tree’s regional director voor Noord- en Centraal-Europa. “We kijken er heel erg naar uit om de komende jaren met hen samen te werken voor onze communicatiecampagnes in de Benelux.”
Met deze samenwerking bevestigt AdSomeNoise zijn rol als uitdager in een markt waar traditioneel, klassieke media – en creatieve agentschappen elk in hun specialisatie excelleren maar met weinig convergenties tussen beiden.
Door de groei van het bedrijf is AdSomeNoise op zoek naar vers bloed in verschillende domeinen (account managers, mediamensen, productie,..).