Merkmaker kopie

Buitenland loopt warm voor Peltse branders

Drie jaar geleden opende Merkmaker de deuren in Pelt omdat eigenaar Danny Peeters wel een markt zag in het laseren en designen van logo's en namen op de meest diverse producten. Vandaag is het creatieve werk van Merkmaker te vinden op beursstanden, horecatoebehoren of signalisatie in binnen- en buitenland. De start-up is zijn melktandjes duidelijk kwijt...

Danny Peeters ging in 2018 van start met een multifunctionele Trotec-laser om benamingen en logo’s op de meest diverse ondergronden aan te brengen. “Onze werkzaamheden in één zin samenvatten, is onbegonnen werk”, zegt hij. “Tot op vandaag houden we vele deuren open, precies omdat de mogelijkheden van onze technieken zo uiteenlopend zijn. We gaan uit van het idee van de klant, en bekijken we samen hoe we dat kunnen realiseren. We doen dus veel meer dan een logo op een afgewerkt item aanbrengen. Heel vaak leidt de bespreking tot het volledige design en realisatie van een nieuw product. Vandaar dat ons portfolio bestaat uit een erg breed arsenaal van projecten.”

En het moet gezegd: gelaserde barkrukken, eindejaarsgeschenken, beursstanden, koffiekopjes, signalisatie, decor voor fotoshoots, branding-materialen… De realisaties van Merkmaker zijn erg divers. “Het leuke is dat onze vaste klanten ons meenemen naar het buitenland en we zo ook op internationale expansie mogen rekenen”, aldus Danny Peeters. “Zo hebben we de beursstanden van Fast Fashion Partners volledig ontworpen en geïnstalleerd in Italië, München en Kopenhagen. Dat brengt dan weer nieuwe klanten met zich mee.”

Het Pelts bedrijf heeft dus de wind in de zeilen. “We pinnen ons niet vast, maar kijken sterk uit naar nog meer diversiteit aan projecten in 2022”, besluit Danny Peeters.