ConXioN Chris Debyser 21

Chris Debyser (ConXioN) op overnamepad in Oost-Vlaanderen

DEERLIJK, WAREGEM - ConXioN zet haar groei verder met de overname van ICT-bedrijf De Volder in Dendermonde. Naast de West-Vlaamse vestigingen in Deerlijk en Waregem opereert ConXioN voortaan dus ook vanuit Oost-Vlaanderen. De bedrijven waren al geen onbekenden voor elkaar en De Volder gaat nu dus officieel op in ConXioN.

ConXioN, het ICT-bedrijf met vestigingen in Deerlijk en Waregem, neemt De Volder NV uit Dendermonde over, ook een gevestigde waarde in het ICT-landschap. ConXioN startte 25 jaar geleden als ICT-dienstverlener voor West-Vlaamse kmo’s. Ondertussen telt het bedrijf meer dan 100 werknemers en is het actief in West- en Oost-Vlaanderen, maar ook ver daarbuiten. Met de overname verwerft ConXioN haar eerste Oost-Vlaamse kantoor en vergroot het dus haar fysieke voetafdruk in Vlaanderen. Daarnaast versterkt het zo de gelederen met zes nieuwe collega’s.

De twee bedrijven werkten reeds vaak samen en zijn dus geen onbekenden. “Veel klanten van De Volder kennen ConXioN omdat wij reeds jarenlang ondersteunden in het aanbod, hoofdzakelijk op vlak van clouddiensten”, licht Chris Debyser, CEO van ConXioN, de overname toe. “Voor die klanten zal er dus niets veranderen, buiten dat ze nu kunnen rekenen op een nog breder aanbod en meer dan 100 experts. Ook onze klanten kunnen hiervan genieten én onze Oost-Vlaamse partners kunnen voortaan geholpen worden vanuit een uitvalsbasis dichterbij huis.”

Immer besser

Na de overname van Gi.Ko Office Solutions bvba in september 2020, waarmee ConXioN het aanbod uitbreidde met Kyocera-printing en managed document services, is deze overname een volgende stap in het groeiverhaal. Na een grote stijging in zowel aantal werknemers als omzet in het uitdagende coronajaar 2020, mikt ConXioN-CEO Chris Debyser ook dit en volgend jaar op een sterke groei: “We willen het ‘immer besser’ doen, altijd beter”, zegt Debyser. “In periodes waarin werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken, merken we dat de nood aan en vraag naar ICT-diensten blijven stijgen. We hebben de expertise in huis om klanten daarin te ondersteunen. Door te blijven groeien kunnen we dat ook proactief en future proof doen.”