Drawify

Antwerps illustratieplatform Drawify start crowdlendingscampagne

Om een volgende stap in hun verhaal te zetten start Antwerpse start-up Drawify een crowdlendingscampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner. Het webplatform van illustrator Axelle Vanquaillie herbergt duizenden tekeningen, tekstballonnen, kaders en pijltjes die je kan gebruiken om je boodschap helder weer te geven. Al meer dan 3.000 gebruikers uit 77 landen maken gebruik van de all-in-one tool.

Ze zeggen vaak dat een beeld meer zegt dan duizend woorden. Niet onlogisch, want mensen verwerken beelden tot wel 60.000 keer sneller dan geschreven tekst. Toch wordt visuele communicatie nog steeds niet ten volle benut. Dat wilt illustrator Axelle Vanquaillie met Drawify, een webplatform waarop je helemaal geen tekentalent nodig hebt, toegankelijker maken voor iedereen.

“Het principe is eenvoudig: je selecteert tekeningen die jouw boodschap ondersteunen, voegt tekst toe en importeert jouw eigen logo’s of huisstijl. We proberen zo elke boodschap, ongeacht je job of functie, om te zetten in visuals”, legt Axelle uit. “Met het team organiseren we ook interactieve workshops met de tekenaars over visuele storytelling, en delen we onze expertise ook graag via persoonlijke coachingsessies.”

Drawify zette haar eerste stappen pas een jaar geleden en groeide in geen tijd uit tot een complete servicetool. Nu kijkt de onderneming uit Antwerpen verder en doet het beroep op het Gentse investeringsplatform WinWinner, waarbij het minimaal 80.000 euro aan groefinanciering wil ophalen. “We willen investeren in nieuwe teamleden, de uitbreiding en optimalisatie van het platform en een digitale marketingcampagne lanceren”, duidt Axelle. “We geloven dat visuele communicatie op maat voor elk individu en bedrijf een meerwaarde kan betekenen.”