De lockdown zorgde begin vorig jaar voor twee schokgolven: Elliott moest de deuren sluiten en bedrijven zetten nog meer in op sociale media. De trigger voor Monique en Karel om actie te ondernemen. “Een eerste impressie moet raak zijn. En omdat klanten steeds meer research online doen, wilden we ook daar eruit springen. Daarvoor zochten we naar externe expertise.”
Elliott heeft verschillende branding agencies aangesproken, maar Creatic wist hen meteen te overtuigen. Vooral de focus op ESPs, emotional selling points, sprak hen aan. “Met dat belevingsaspect voelden wij ons direct geïdentificeerd. Het sterke portfolio van Creatic gaf ons een goede impressie van wat we konden verwachten. En eerlijk is eerlijk: de verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen.”
Een uitmuntend totaalpakket
Samen werd er gestart vanuit strategische sessies: waar wil Elliott naartoe evolueren, welke doelstellingen kunnen daaraan gekoppeld worden en hoe gaan ze dat concreet aanpakken. “Beleving was voor ons het sleutelwoord, zowel in onze uitstraling als in onze online content.”
Het resultaat is daar helemaal op afgestemd. Een volledig rebranding van Elliott met een krachtig logo en een sterke website, gevoed met vlotte teksten, creatief fotomateriaal, boeiende testimonials en leerrijke explainervideo’s. Ook op de socialemediakanalen van Elliott trekt Creatic de merkbeleving naar het volgende level, met Monique als hét uithangbord van de zaak. “We zitten nu echt in een 360°-beleving en dat hebben we te danken aan de samenwerking met Creatic.”
Stores by Elliott
Het is een voorproefje van wat nog zal komen, want intussen werken Creatic en Elliott ook aan de rebranding van de bijhorende webshops met onder meer haarproducten.
“Ook daar willen we er qua look & feel uitspringen. Daarnaast wordt er gezorgd voor nieuwe content en wordt gekeken hoe we de verpakkingen van de verzendingen een deel van de beleving kunnen laten zijn. Klanten krijgen ook een inkijk in ons magazijn in Genk via een gloednieuwe video. Een belangrijke troef naar transparantie, beleving, maar zeker ook naar employer branding, want in dit nieuw jasje staan we te popelen om verder te groeien.”
Creatic maakt lokale ondernemingen online succesvol.
-
Telefoon
+32 11 49 42 94 -
E-mail
info@creatic.com -
Website
www.creatic.com