“De wereldwijde pandemie heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat er een grote nood is aan opleidingen over cybergevaren,” zegt Arnout Van de Meulebroucke, oprichter en CEO van Phished. “De online problemen zijn overal ter wereld dezelfde: hackers zochten en vonden nieuwe manieren om mensen te phishen; mensen zoeken naar oplossingen, maar hebben vaak moeite met één te vinden op hun maat. Met deze push naar de Verenigde Staten willen we zijn waar hackers het hardst toeslaan. We hebben al een flinke voetafdruk in de VS, maar we willen er nu het gaspedaal dieper indrukken.”
Voor de lancering in de Verenigde Staten haalt Phished ervaring in huis. Filip Bormans zal zowel de directe als indirecte saleskanalen in handen nemen als ‘Sales Director US’. “Met zijn uitgebreide kennis van de markt zal Filip ons niet alleen lokaal kunnen lanceren, maar zet hij ons meteen met de voet naast onze voornaamste concurrenten,” zegt Van de Meulebroucke.
Met een verleden bij onder meer Banksys, Atos Worldline, Telindus, Xerox en Kyocera beschikt Filip over mooie adelbrieven – ervaring die hij ten volle zal inzetten om van Phished een onmisbare speler te maken op de Amerikaanse markt. “Phished is het eerste bedrijf ooit waar ik zelf solliciteerde,” vertelt Bormans, “omdat ik geloof in het ontegensprekelijke potentieel van dit product. Het is niet alleen een hot topic, mensen hebben het ook echt nodig. Bovendien hebben we sterke troeven te bieden, denk maar aan de strenge veiligheidsoverwegingen die we meebrengen vanuit Europa. Deze zijn vaak rigoureuzer dan wat de lokale overheden vragen, en wat vele Amerikaanse bedrijven soms toch zorgen baart. Maar onze grootste troef is natuurlijk de kracht van onze AI: deze past zich moeiteloos aan iedere ontvanger aan, waardoor ook de Amerikaanse gebruikers zeker zullen zijn van de beste omkadering voor hun cybersecurity awareness training,” zegt Bormans.
Op de Amerikaanse markt zal Phished het opnemen tegen heel wat plaatselijke spelers. “Geen probleem,” is Bormans stellig, “ons product staat op punt. Waar concurrenten stoppen, daar begint voor ons pas de fun. Ons product is van een ongekende kwaliteit, en de collega’s die ons ondersteunen in dit nieuwe avontuur zijn van een hoog niveau – opmerkelijk voor een jong bedrijf als Phished. We beginnen haast met een voorsprong op de concurrentie”, zegt Bormans nog.
“De sprong naar de overzeese markt was een logische volgende stap,” zegt Van de Meulebroucke. “Ons Phished-platform heeft bewezen erg veelzijdig en schaalbaar te zijn. We kijken dit avontuur dan ook met veel vertrouwen tegemoet: we hebben veel te bieden en moeten allesbehalve onderdoen voor de lokale spelers daar.”