“Naar aanleiding van de overstromingen in Wallonië enkele weken terug zijn we vanuit Keypoint ter plaatse geweest om de situatie in kaart te brengen”, vertelt Jonathan Goderis namens nichebedrijf Keypoint. “Het viel ons onmiddellijk op dat veel schadelijders moeite hadden om een volledig dossier opgemaakt te krijgen én voornamelijk om de nodige bestekken te bekomen. Daarop heeft Keypoint zijn herstelnetwerk Repair ter beschikking gesteld om de getroffen verzekeraars te ondersteunen.”
De getroffen schadelijders worden proactief opgebeld met de vraag of ze hulp kunnen gebruiken voor de opmaak van hun dossier. “Zo ja, dan worden ze door een hersteller gecontacteerd die ter plaatse gaat om het volledige dossier op te maken”, aldus Goderis. “Sinds kort hebben we in dit verband een samenwerking met Ethias op poten gezet. Samen geven we hun klanten de ondersteuning die ze verdienen in deze moeilijke tijden.”
Carglass-principe
“Keypoint Repair is vergelijkbaar met het Carglass-principe”, aldus Jonathan Goderis. “Als je een barstje in uw raam van de wagen hebt ga je naar Carglass en, indien in omnium verzekerd, zal de maatschappij Carglass vergoeden en uw raam wordt hersteld of vervangen. Wij hebben hetzelfde opgestart binnen de brandverzekering. Hiervoor beheren wij een herstelnetwerk van vakmannen over gans België die voor een 8-tal verzekeraars (op vandaag) schades hersteld bij hun verzekerde klanten. Bij sommige maatschappijen vervalt hierdoor ook de vrijstelling (franchise) voor de klant. De klant moet ook niets doen, wij ontzorgen hem doorheen het ganse proces.”
Volgens Jonathan Goderis zijn er meerdere voordelen verbonden aan het concept. Zoals: kostencontrole (herstelling aan een marktconforme prijs), klanttevredenheid (ligt 3 maal hoger dan in een klassiek dossier) en doorlooptijd (door opvolging van herstellers worden schades veel sneller hersteld dan standaard). “Daarnaast is het een extra service niveau die verzekeraars kunnen aanbieden aan hun verzekerde klanten die gemiddeld 1 maal per tien jaar verzekerde schade aan de woning hebben”, aldus nog Goderis. “Op dat moment zijn ze in stress en wij zorgen, in naam van de maatschappij, samen met hun makelaar/agent voor een zo aangenaam mogelijke beleving in dergelijke paniekmomenten. Daarnaast, doordat wij onze herstellers opvolgen, is er ook geen fraude naar niet-verzekerde schades of opgepompte bestekken van lokale herstellers.”