edwin dubai

Tribù tekent voor mooiste rooftop van Expo

Het Bilzense merk van luxe-buitenmeubilair Tribù maakt furore in het Midden-Oosten, maar ook vanuit andere landen neemt de belangstelling van design-lievende particulieren en bedrijven toe. Dat konden we vaststellen op de wereldexpo in Dubai, waar Tribù één van de belangrijke leveranciers is in het Belgische paviljoen.

Berghoff, Kreon, Creneau… het zijn maar enkele van de Limburgse ondernemingen die zichtbaar aanwezig zijn in het Belgische paviljoen van Expo 2020. Eén van de grootste blikvangers is het dakterras, dat is uitgerust met het high-end buitenmeubilair van Tribù. We ontmoetten er Limburger Edwin Lenaerts, commercieel gezant voor de regio. “Dubai is erg belangrijk voor Tribù”, zegt hij. “Je vindt hier vermaarde architectenbureaus en designers die overal ter wereld prestigeprojecten realiseren. Samen onze lokale agent benaderen we deze partijen in Dubai, waarna zij ons gamma voorschrijven voor de mooiste projecten in de retail- en contractenmarkt.”

In Dubai zelf heeft Tribù al een stevige poot aan de grond. “Ons meubilair staat hier in tophotels als het Mandarin Oriental en de Four Seasons. Weldra leveren we ook aan de nieuwe zaak die Heston Blumenthal hier opent. Allemaal uitstekende referenties die de bal doen rollen om nieuwe pareltjes binnen te halen. Samen met Londen, Singapore en Hong Kong is Dubai dé hub waar de meest interessante projecten worden uitgetekend en besproken.”

In dat opzicht is ook de rooftop-lounge van het Belgisch paviljoen op de wereldexpo in Dubai een prachtig visitekaartje. “We werken als Limburgs bedrijf wel vaker samen met Creneau en hebben dan ook niet getwijfeld om in te gaan op hun vraag om een deel van onze collectie uit te stallen op het dakterras”, aldus nog Lenaerts. “Het Belgische paviljoen is gekend voor de uitstekende horeca-faciliteiten en trekt dan ook veel bezoekers die ’s avonds komen verpozen in onze zetels en stoelen. Een uitstekend visitekaartje dat deuren opent bij nieuwe klanten uit alle uithoeken van de wereld.”

Het bedrijf van de familie De Cock heeft ondanks de coronacrisis een uitstekend jaar achter de rug. “De investeringen in luxeprojecten zijn niet verminderd en het aandeel van Tribù neemt hier verder in toe. We zijn dus op de goede weg”, besluit Edwin Lenaerts.