Eviva2

Michel Delfosse (Bel&Bo) lanceert nieuw winkelconcept

DEERLIJK - De West-Vlaamse retailer-ondernemer Michel Delfosse, wel bekend van winkelketen Bel&Bo, lanceert met Eviva een totaal nieuw winkelconcept. Eviva mikt op een cliënteel van dames met net dat maatje meer, een publiek dat niet altijd zijn gading vindt in de klassieke markt. Zopas werd in Roeselare de eerste winkel geopend. In de loop van volgend jaar zouden er meer winkels bijkomen, er wordt onder meer gedacht aan Brugge. Michel Delfosse mikt op een mix van offline (real shopping) en online. Zo heeft hij ook een akkoord met Bol.com.

   

Michel Delfosse heeft een marktstudie laten voorafgaan aan zijn nieuwe investering. De trend was duidelijk, er is een grote vraag vanuit de groep van dames met een maatje meer”, aldus de CEO. “Ik denk te mogen zeggen dat wij, op één enkele retailer na, de eerste zijn die met dergelijk apart concept uitpakken. Wij hebben een groot voordeel: als ervaren retailer kennen we de Belgische markt als geen ander. We zijn overtuigd dat Eviva een groot groeipotentieel heeft.”

Grote vraag, breed assortiment

Bij de Belgische modewinkel Bel & Bo was altijd veel vraag naar aantrekkelijke dameskleding in een maatje meer. Vanuit deze vraag werd de collectie voor grote maten bij Bel & Bo de afgelopen tijd verder uitgebreid. Zo werd er gewerkt aan het verbeteren van pasvormen, het gebruik van nieuwe materialen en meer modieuze silhouetten. Daaruit kwam het merk Eviva voort, een merk dat inspeelt op de vraag naar betaalbare damesmode in maat 44 tot en met 54.

Binnen Eviva moeten elegantie en comfort hand in hand gaan, zo laten het bedrijf nog weten. Eviva pakt ook uit met een volledig assortiment. Er is alledaagse kledij te vinden, maar ook meer opgeklede items, evenals nachtgoed en lingerie. De prijzen zijn ‘democratisch’. Behalve kleding zijn er ook lifestyle-artikelen te vinden, zoals keramiek en accessoires. Eviva blijft ook in de de Bel & Bo-winkels exclusief beschikbaar.