Het concept van De Bierboer is simpel: je plaatst je bestelling online en De Bierboer komt de speciaalbieren aan je voordeur droppen, inclusief een woordje uitleg. “Het persoonlijke contact vinden we erg belangrijk”, vertelt Michael Van Slycken, oprichter van de onderneming. “Daarom doen we ook aan deur-aan-deurverkoop. Via onze abonnementsformule ontdekken onze klanten elke maand andere bieren.”
Inspelen op trends & troeven uitspelen
Met het bier-aan-huisconcept speelt De Bierboer in op de stijgende populariteit van speciale bieren: “Pils moet inboeten als favoriet bier, terwijl de speciaalbieren de omgekeerde beweging maken”, legt Timy Van Roy, medezaakvoerder bij De Bierboer, uit. “Wij verrassen de bierliefhebbers met biertjes van microbrouwers die ze wellicht nog nooit eerder hebben gedronken.”
“Daarnaast is er ook de toename van het aantal microbrouwerijen: steeds meer mensen wagen de sprong om zelf een biertje te brouwen. Met ons concept helpen we hen bij het vinden van een afzetmarkt”, vervolgt Timy.
Ten slotte onderstreept De Bierboer het Belgische biererfgoed. “En dat doen we op een ongedwongen manier”, aldus Timy. “We slaan bewust een andere weg in dan die van het en masse geproduceerde fabrieksbier. Met een gemiddelde klantentevredenheid van 9,6/10 gaan we er prat op dat we goed op weg zijn om een echte love brand te worden.”
Blijven groeien
Nu De Bierboer al een groeitraject achter de rug heeft, liggen de volgende groeiplannen al klaar: “We willen een bestelwagen en een rijdende bar aankopen en investeren in onze voorraad en in marketing”, vertelt Michael. Die plannen vereisen uiteraard investeringen. Om die investeringen op te halen heeft De Bierboer eind vorige maand een crowdfundingcampagne gelanceerd bij het investeringsplatform WinWinner.
“Mensen kunnen ons een lening toekennen zodat we de nodige investeringen kunnen maken om het tempo van onze groei aan te houden. De eerste respons op die campagne was alvast veelbelovend: na twee weken staat de teller al op €65.000. Daarmee zijn we mooi op weg richting ons minimaal doelbedrag van €86.750.”
Alle informatie over de WinWinner-campagne van De Bierboer vind je op het WinWinner-platform.