Let them Play

Let Them Play leidt kinderen de weg naar geschikte sport

Te veel kinderen beoefenen een sport die ze niet graag doen of belanden in een sporttak die niet helemaal bij hen past. Let Them Play uit Westerlo wil verhinderen dat deze jonge sporters hun interesse verliezen of gezondheidsrisico’s lopen. Co-founders Tom, Marc en David ontworpen daarom een compleet multimediaal platform om sportouders op een eigentijdse manier correct te informeren. Om dit project te financieren, startte Let Them Play een crowdlendingcampagne bij WinWinner.

Oprichters Tom Teulingkx, Marc Geenen en David Van Nieuwenhove combineren een jarenlange expertise in sportgeneeskunde en gezond sporten. Tom en Marc brachten samen het boek ‘Sportouders’ uit, met handige tips & tricks voor ouders van sportende kinderen.

“We merkten dat veel ouders met vragen zitten rond sport. Daarom willen we kinderen, ouders en begeleiders op een eigentijdse manier van de juiste informatie voorzien”, legt co-founder Tom uit. “Let Them Play is de echokamer die de inhoud van het boek ‘Sportouders’ laat weergalmen. Beknopter, beeldrijker en vooral laagdrempeliger.”

“Met ‘Sportouders’ spraken we een publiek aan die al gewonnen was voor ons idee”, vertelt co-founder Marc. “Via Let Them Play moeten nu kinderen en ouders uit alle lagen van de maatschappij hun weg vinden naar gezond sporten.”

Naast het platform investeert Let Them Play ook in talentdetectie. Via gerichte screenings en testdagen bevordert de tool niet alleen de doorstroom van uniek talent, Let Them Play geeft ook advies over welke sport het best bij de capaciteiten van het kind aanleunt.

Het platform van Let Them Play schoot op 28 september uit de startblokken. Om de uitbouw van dit gloednieuwe medium te financieren, klopten de founders aan bij het Gentse investeringsplatform WinWinner.

“Een groot deel van de investeringen zal gaan naar nieuwe content: explainer-video’s, podcasts, interviews met topsporters, infographics…”, aldus David. “Verder plannen we ook een herdruk van het boek ‘Sportouders’ en starten we een marketingcampagne op. Op die manier willen we zoveel mogelijk kinderen met een glimlach laten sporten.”