Julot made in definitief

Starter in de kijker: Julot lanceert nieuw West-Vlaams meubelmerk ‘Ervins’

KUURNE - Een eigen, origineel, fris en betaalbaar nieuw meubelmerk in de markt zetten. Dat is de ambitie van de jonge starter Julot Punnewaert die langs de Ringlaan in Kuurne  uitpakt met het merk 'Ervins'. Zijn werk zal straks ook te zien op de nichebeurs 'Please have a seat' van de Stichting Interieur (14 oktober tot 15 november, oude site Van Marcke, Pottelberg).  

Ervins, afgeleid van het Schotse ‘irving’ (mooi, goed ogend), ambieert een eigentijds en hip merk te zijn. “We brengen kwalitatieve meubels op een sexy en coole manier”, zegt starter Julot Punnewaert. “Door de klassieke meubelhandelaar over te slaan kan dit ook aan betaalbare prijzen. Ervins’ meubelen staan voor tijdloze design artikelen in een nieuw jasje. Zo grijpt onze eerste collectie terug naar de nostalgische en alom bekende schoolmeubelen.”

Julot Punnewaert is 25 jaar en enigszins bekend van de vzw Planet Groove en als dj Juul Pence. Voor de lancering van Ervins liet hij zich bijstaan door deskundigen in het vak. “We merken duidelijk een trend naar kleiner wonen”, aldus Julot. “Appartementen in stadscentra worden qua oppervlakte steeds beperkter, en ook huizen volgen die trend. Daarnaast merken we ook dat design steeds vaker onbetaalbaar wordt. Een mens moet al een flinke duit verdienen om een leuk appartement of toffe woning te vinden en deze aantrekkelijk in te kleden. Ervins tracht op die manier ‘affordable design’ te brengen. We bundelen design, 100 % ijzersterke Europese kwaliteit, brandvertragend/krasvrij materiaal en een correcte prijs samen.”

Multifunctioneel inzetbaar

Dat laatste zorgt er ook voor dat de nieuwe meubelen uiterst geschikt zijn voor de contractmarkt en hospitality of horeca. “Onze meubelen zijn ijzersterk en FSC Woodlabel (ecologisch etiket) gecertificeerd”, aldus Julot. “We mikken dus zeker niet alleen op particuliere klanten maar kunnen gerust grotere oplages aanbieden voor stadsbibliotheken, co-working spaces, horeca, eventhallen, enzovoort. Kortom: onze meubelen zijn er voor iedereen die een ruimte met karakter wenst te vullen.”

De eerste collectie wordt rond deze tijd gelanceerd. Deze bestaat uit twee types stoelen: de student chair en de teacher chair, beschikbaar in 4 en 5 kleuren. Later volgt de lancering van een bureau met schraagpoot, en eind 2021 worden ook de tafels op de markt gegooid. “We gebruiken als tafelblad het zeer kwalitatieve Fenix materiaal”, zegt de starter. “Deze komen in vier diepe kleuren met een zeer matte en zachte touch, vrij van vingerafdrukken. De perfecte oplossing voor de hardwerkende doelgroep voor wie een eettafel veel meer is dan een tafel. Het is de plek waar we werken, creëren en het leven vieren.”

Meubels met een ‘vibe’

Ervins wil ook meer zijn dan een meubelmerk alleen. Er wordt ook ingezet op de ervaring en op de vibe. Zo worden de stoelen bijvoorbeeld genummerd geleverd. En er is meer. Het community gevoel bijvoorbeeld. Een Ervin moet een linken met een doelgroep: de Ervins. “Ervins (m/f/x) weten wat goed is”, aldus nog Julot. “Het zijn stadsmussen, die graag hun eigen gang gaan. Ze hebben een sterke smaak voor design en zijn jong van geest. Ze genieten van cosy momenten en houden nu en dan eens van een feestje. Onze meubelen geven Ervins de kans om nog meer zichzelf te zijn. Om te doen wat ze graag doen.”

Het voorbeeld van Tesla

Ervins zal niet te vinden zijn in meubelwinkels. De particuliere verkoop wordt een volledig online verhaal. “Vandaag de dag kopen mensen een Tesla online of boeken ze een vakantie vanop Instagram”, vindt Julot. “We zien dat het online gebeuren nu echt ingeburgerd is en dit laat ons toe om rechtstreeks met onze klanten in contact te zijn, op de unieke manier waarop wij dat willen. Daarnaast zullen we in de leukere horecazaak of stadsbibliotheek te vinden zijn, voor wie de meubels liever eerst eens uittest. Het nuttige aan het aangename koppelen is dan ook mogelijk.”

info: www.ervins.be.