Fysieke en mentale gezondheid op het werk of bij thuiswerk: het thema is actueler dan ooit. Inspiratie om de veerkracht in organisaties op te krikken vind je in het nieuwste boek van Brecht Buysschaert. In het boek maak je kennis met de verhalen van impactmakers. Wandelgesprekken die deugd doen, inspireren én goesting geven om er zelf (nog) concreter mee aan de slag te gaan. Deze wandelgesprekken vormen een vertaalslag van de inspirerende visie rond Whealthy Workplaces waar het boek mee start.
In Whealthy Workplaces koppelt de auteur zijn ervaring in 100 bedrijfscases aan die van 14 influencers en biedt stepstones om medewerkers in bedrijven gelukkiger, gezonder en gemotiveerder te maken. Waarbij whealthy staat voor de unieke combinatie van healthy, wellbeing en wealth.
Al wandelend leren
Bijzonder is dat de inzichten van de 14 influencers werden verzameld tijdens wandelgesprekken door de natuur. Tijdens die gesprekken kwam Brecht te weten hoe de 14 influencers hun fysieke en mentale gezondheid stimuleren voor zichzelf en voor hun medewerkers. Uit deze gesprekken distilleerde Brecht 7 DNA’s van werkplekken waar wellbeing, gezondheid en productiviteit hand in hand gaan.
Bij de 14 influencers uit het boek, ook een handvol West-Vlaamse ondernemers. De volledige lijst bestaat uit Anouk Lagae (Accent Jobs), Heidi Delobelle (AG), Boudewijn van den Brand (Lidl), Isabel Peeters (At-the-table DPG Media), Rik Vera (Nexxworks), Elke van Hoof (VUB/Huis van Veerkracht), Lieven Annemans (Ugent/VUB), Jeroen De Wit (Teamleader), Dirk Wynants (Extremis), Reginald Deschepper (VUB), Philip Van Eeckhoute (Liantis), Hans Maertens (Voka) en Kim Swyngedouw (Streetwize).