EuroSys maakt er een erezaak van om IT-obstakels in een zo min mogelijke tijd te overwinnen. Daar slaagt het met glans in, maar wanneer het om een grote calamiteit gaat, waar enkele dagen en in sommige omstandigheden zelfs ook nachten doorgewerkt wordt, dan is de factuur vaak hoog.
“Onlogisch”, dacht Mark Aerts, ceo van EuroSys. “Het is niet omdat iets minder goed werkt, dat wij er beter van moeten worden. Wij streven als IT-dienstverlener immers dezelfde belangen als onze klant na: problemen vermijden opdat hun IT-infrastructuur optimaal draait.”
Weg met harde cijfers
Dat zette het bedrijf aan het denken, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in ExperITo. De beleving van de eindgebruiker beïnvloedt de abonnementsprijs.
“Aan de hand van een vragenlijst wordt de complexiteit van het netwerk gemeten, wat mede ook de maandprijs per gebruiker voor de IT-dienstverlening bepaalt”, legt Lieven Boes, coo van EuroSys, uit. “Iedere gebruiker kan nadien via een tevredenheidsmonitor op zijn of haar computer op elk moment een score geven en het is die score die we mee in rekening nemen om de prijs aan te passen afhankelijk van de tevredenheid.”
“De gedachte achter ExperITo is dat we bij ontevredenheid mee de last dragen”, aldus Mark. “Tegelijkertijd laat het ons toe om korter op de bal te spelen. We hoeven niet te wachten tot een medewerker de interne IT manager aanspreekt, die op zijn of haar beurt ons inlicht over een mankement. Via de tevredenheidsmonitor krijgen wij voortdurend feedback. We kunnen zo meteen ingrijpen waar nodig en tegelijk ontlasten we de IT-verantwoordelijke, waardoor die zich kan bezig houden met de core business.”
Gezamenlijk doel
Het ExperITo-concept wordt uitgebreid met twee optionele pijlers: user adoption en user security. Bij de eerste begeleidt EuroSys de gebruiker in het IT-veranderingsproces. Hoe sterker de klant geschoold is, hoe productiever en hoe gelukkiger de medewerkers zich voelen. Bij user security wordt er een stap verder gegaan dan de standaard netwerkbeveiliging.
“Daar gaat het over gebruikersbeveiliging: hoe kunnen we de klant, die steeds meer vanop het thuiskantoor aan het werk is, in de meest veilige omstandigheden laten werken. Zo versterken we het gezamenlijke doel van onze klanten en onszelf: problemen vermijden”, besluit het duo.
Getriggerd door dit unieke concept? EuroSys bekijkt graag wat deze formule precies kan betekenen voor jouw organisatie, met gelukkige, veilige (digitale) werkplekken als einddoel.
EuroSys begeleidt bedrijven in hun digitale transformatie via een breed aanbod van innovatieve oplossingen.
-
Telefoon
+32 11 60 90 10 -
E-mail
sales@eurosys.be -
Website
www.eurosys.be