De stijgende vraag naar duurzame producten en ecologisch verantwoord ondernemen doet ook gevestigde waarden van het ondernemerslandschap zichzelf heruitvinden. Daarom lanceert Maximum Image nu hun duurzaam submerk boom. De Textiel- en merchandisingspecialist, die Patrick Notteboom in 2007 oprichtte, wilt met boom een platform bieden met een selectie duurzame producten. Het doel is om in de nabije toekomst de overstap te maken naar een volledig duurzaam productaanbod.
“Ik ben altijd al geïnteresseerd in ecologie, iets wat waarschijnlijk ook te danken is aan de generatie waarbinnen ik geboren ben”, vertelt Tars Notteboom, zoon van Patrick en een van de voortrekkers van het project.
“Uiteraard vloeit de interesse in duurzaam ondernemen rechtstreeks voort uit het feit dat we een positieve impact willen hebben op de planeet. Met dit project willen we dan ook onze klanten bewuster maken van die impact.”
Maximum Image trekt zijn passie voor textiel, imago en uitstraling ook volledig door in boom. Alle producten die te vinden zijn op het nieuwe platform worden gepersonaliseerd met het logo van de (B2B) klanten.
Duurzame alternatieven
“In textiel heb je bio-katoen, gerecycleerd polyester of zelfs producten van Hennep of bamboevezels zoals sokken. Deze producten zijn minder schadelijk voor de omgeving en besparen ook water. In de gadgets of geschenken zijn er heel wat verschillende duurzame grondstoffen zoals afval, koffiegruis en frietvet. Daarnaast zijn er ook natuurlijke producten zoals een poncho met logo gemaakt van mais of een totebag die oplosbaar is in heet water”, zegt Tars.
Interne initiatieven
Ook intern is duurzaamheid een belangrijk punt voor Maximum Image. “We zijn bezig met de installatie van zonnepanelen en laadpalen. Ons wagenpark bestaat ondertussen uit hybrideauto’s, maar aangezien onze medewerkers lokaal zijn komen de meesten altijd te voet of met de fiets. We hebben ook speciale textielproducties, zo dicht mogelijk bij huis in Europa en soms zelfs in België!”