Kim Daenen rapporteert rechtstreeks aan Peter Gerber, CEO van het bedrijf. Haar voorganger, Wencke Lemmes is sinds 15 mei dit jaar Head of Customer Experience, Product & Marketing. Lemmes blijft ook verantwoordelijk voor Public Affairs en Lobbying.
Ruime ervaring
Kim Daenen, die zowel een Master in Vertaalwetenschappen & Bedrijfscommunicatie als een Master in Journalistiek heeft behaald, begon haar loopbaan bij Brussels Airlines in 2009. Als lid van het e-commerce team en later als Social Media Manager van de luchtvaartmaatschappij, droeg ze bij tot de online reputatie van de luchtvaartmaatschappij en ontwikkelde ze de social media communicatiestrategie. In 2014 vervoegde Kim Daenen de afdeling Corporate Communications van Brussels Airlines als Media Relations Manager en Woordvoerder, waar ze de reputatie van de Belgische luchtvaartmaatschappij beheerde en verder uitbouwde. Met haar ruime ervaring in interne en externe communicatie, crisiscommunicatie en public relations en haar uitgebreide kennis van het bedrijf en de luchtvaartsector, zal Kim de communicatiestrategie van Brussels Airlines verder uitbouwen.
“Verandering enige constante”
“Met ons turnaround plan REBOOT Plus bouwen we aan een nieuw Brussels Airlines, waar verandering de enige constante zal zijn. Om dit nieuwe Brussels Airlines en de belangrijke investeringen in onze toekomst tot een succes te maken, zal een transparante en uitgebreide communicatie essentieel zijn. We zijn ervan overtuigd dat Kim de juiste persoon is om deze uitdaging aan te gaan en de communicatie- en public relations strategie toekomstbestendig te maken”, zegt Peter Gerber, CEO Brussels Airlines.