Voor de studenten is dit een uniek leerproces om mensen van over heel de wereld professioneel te woord staan in verschillende talen. De studenten zijn geselecteerd door BelExpo, de organisatie die de Belgische deelname organiseert.
“We mogen daar best trots op zijn”, zegt opleidingsmanager Griet Troukens die samen met haar collega’s de studenten uitzwaaide. “Ze hebben al hun vaardigheden, hun overtuigings- en wilskracht moeten gebruiken om hun selectie af te dwingen en de taken die ze daar krijgen, passen perfect in hun opleiding. Dit is echt een unieke kans. Ze gaan daar zoveel leren en dit avontuur is een absolute meerwaarde op hun cv.”
De expo in Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten start op 1 oktober. Het algemene thema is ‘connecting minds, creating the future’: samenwerking, innovatie en creativiteit op wereldvlak bevorderen. Het Belgisch paviljoen wil de recentste technologische innovaties op het vlak van mobiliteit in de kijker zetten. Het paviljoen is opgevat als een hoge boog met verticale tuinen op de gevels.
In november bezoeken 45 studenten Toerisme de Expo in het kader van hun opleiding, en in het voorjaar nog eens 90 andere studenten van de business-unit.