Die vormen bleken zelfs zo innovatief dat 7 leveranciers hen al vertelden dat het onmogelijk was de schoen te vervaardigen. De jonge ondernemers hielden vast aan hun design. Na lang zoeken en met veel overtuigingskracht lukte het om een producent te vinden die geloofde in dit creatieve verhaal en de uitdaging aanging. Samen ontwikkelden ze een innovatieve geklede mannenschoen.
Marlou Browaeys: “Forget about that, dat vertelden veel producenten ons, maar we gaven niet op en vonden uiteindelijk een producent die wou meedenken en geloofde in onze creatieve designs.”
Kickstarter
Om de schoen ook echt te kunnen produceren, lanceren ze deze via het crowdfundingplatform Kickstarter. Door de schoenen in voorverkoop aan te bieden kunnen ze de markt aftasten en startkapitaal verzamelen voor een eerste productie. De kickstarter-campagne werd deze avond gelanceerd met een event in Art Center Horus in Latem.
Dempsey Pauwels: “Als je als man nu een geklede schoen wil dragen, heb je keuzen uit soortgelijke modellen en kleuren, waarmee elke man er hetzelfde uitziet. De laatste jaren is er wel een opmerkelijke groei van sneakers en high fashionschoenen voor mannen. We zetten die evolutie verder in de geklede mannenschoen met L’EDGE”
Meer informatie: www.ledgeshoes.com