Le Doux & Mortelmans (LD&M) is al meer dan een eeuw actief in het verzekeringswezen en is gespecialiseerd in exclusieve verzekeringsoplossingen voor onder meer luxe voertuigen, villa’s, juwelen en kunst, voor particulieren en zelfstandigen. Finaco zit vanuit Kortrijk al 73 jaar in het vak, en is bijzonder actief in B2B, met bedrijfsverzekeringen en pensioensverzekeringen. Samen kunnen ze, mede door het uitgebreide dienstenaanbod, beter de strijd aanbinden met de steeds groter wordende concurrentie op de Belgische verzekeringsmarkt.
“We zochten een ander familiebedrijf om mee samen te smelten en zo optimaal de uitdagingen die voor ons liggen het hoofd te bieden,” zegt Frédéric Hopchet van LD&M. “Finaco hanteert dezelfde bedrijfsfilosofie en -ethiek, en was voor ons een natural fit om de toekomst te garanderen en het marktaandeel verder te vergroten.”
“Le Doux & Mortelmans is een gereputeerde verzekeringsmakelaar en heeft sinds de intrede van de vierde generatie een zeer mooie groei doorgemaakt,” aldus Filip Mariën, managing partner van Marktlink, dat de fusie begeleidde. “LD&M heeft een sterke marktpositie in de niche van exclusieve verzekeringsoplossingen. We zien dan ook in de markt dat er veel interesse is voor bedrijven actief in dit segment.”
“Met het aanbod van LD&M kunnen we ons verder ontwikkelen en profileren, en ook de belangrijke Brusselse markt verder aanboren,” vult Nico Callewaert van Financo aan. “De extra diensten en het betere aanbod zullen ons zeker helpen deze ambitie waar te maken.”
De zaakvoerders van beide partijen, Frédéric Hopchet, Nico Callewaert en Sophie Degroote, blijven ook na de fusie actief het nieuwe bedrijf leiden. Dat zal de naam Le Doux & Mortelmans behouden; de merknaam Finaco zal op termijn verdwijnen. Het nieuwe LD&M zal een dertigtal mensen tewerkstellen met een omzet van 3,3 miljoen euro.