L’Attitude is een gloednieuw netwerk van PR-agentschappen dat werd opgericht door het in de UK gevestigde agency The Lucre Group. L’Attitude verenigt PR-bureaus uit heel Europa, Noord- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië. Een familie die blijft groeien en die met Wavemakers als partner nu ook roots heeft in België.
Met klanten zoals LEGO, ZEB, Durabrik, Coolblue en Special Olympics Belgium verwierf Wavemakers als PR- en communicatiebureau ondertussen een stevige positie in de markt. Wavemakers, dat binnenkort verhuist naar een nieuw kantoor op de markt van Sint-Niklaas, verzorgt media- en influencerrelaties, PR, mediatraining, crisis- en strategische communicatie en tal van andere communicatiediensten voor zijn klanten.
Netwerkpartner voor België
“Dankzij L’Attitude wordt Wavemakers de partner in België voor vele PR-agencies over de hele wereld, en omgekeerd”, zegt Elke De Mayer, oprichtster en managing director van Wavemakers. “Via L’Attitude kunnen wij en de andere agencies snel en makkelijk partners vinden in andere delen van de wereld, met ervaring in het juiste vakgebied om ondersteuning te bieden bij campagneplanning en -uitvoering. We kunnen zo over de hele wereld beroep doen op bureaus die elk lokaal stevig verankerd zijn en dus hun contacten hebben. We krijgen er zo wereldwijd een heleboel nieuwe, straffe collega’s bij met elk hun netwerk”, beaamt Elke.
Bouwen aan een sterke toekomst
Naarmate het L’Attitude-netwerk groeit, zal The Lucre Group jaarlijkse conferenties organiseren waar leden hun creativiteit en campagnewerk kunnen uitwisselen met elkaar, alsook belangrijke PR-inzichten uit andere delen van de wereld. “Nu Wavemakers lid is van L’Attitude kunnen we klanten in België die ambities hebben in het buitenland beter servicen. Dit netwerk biedt ons ook toegang tot internationale klanten die in België op zoek zijn naar een PR- en communicatiebureau”, blikt Kristof Windels, partner en strategic director bij Wavemakers, vooruit.
Het doel is dat leden op termijn ook detacheringen en andere leer- en ontwikkelingsmogelijkheden voor medewerkers kunnen organiseren. “We krijgen de kans om te leren van andere leden uit het netwerk en bekomen zo een beter zicht op buitenlandse markten en trends. “Wij zijn klaar om nieuwe horizonten te verkennen en Wavemakers verder op de kaart te zetten, ook in het buitenland”, besluit Kristof.
Sharing is caring
“In een wereld die steeds meer verbonden is, is het nog nooit zo belangrijk geweest om snel en effectief impactvolle campagnes in andere landen te kunnen opzetten”, zegt Sophie Spyropoulos, directeur van The Lucre Group. “We hebben een reeks uitstekende agentschappen in het netwerk in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië. We zien dat al heel wat samenwerkingen tussen onze leden worden opgezet. Het is fantastisch om L’Attitude tot leven te zien komen, en we kijken ernaar uit om het komende jaar samen verder te groeien.”