Met klanten als Amazon, Google, Airbnb en Electronic Arts helpt CHEQROOM wereldwijd bedrijven om duizenden items te managen en zo orde te brengen in hun materiaalbeheer. “Om de volgende stap te zetten in onze groeiambities, zowel geografisch als in aantal medewerkers, hadden we nood aan een meer gestructureerde aanpak. Daarvoor gingen we op zoek naar de juiste persoon”, verheldert Vincent Theeten, Founder & CEO van CHEQROOM.
En die vonden ze in de Spanjaard Federico Fiz, die ervaring opdeed bij EY en PWC, waar hij als auditor alle facetten van een bedrijf leerde kennen, om later de sprong te wagen naar Amadeus IT Group, een Spaanse scale-up met 15.000+ medewerkers die software maakt voor de reisindustrie. Na enkele jaren gewerkt te hebben in het Finance departement van het hoofdkantoor waar meer dan 8 miljoen in revenue werd gedraaid, verhuisde hij als Head of Finance naar Nederland om van de dochteronderneming een succes te maken.
Bekender in VS dan in eigen land
Vanuit Nederland, focuste Fiz sterk op de VS. Interessante ervaring voor CHEQROOM, die daar ook erg actief zijn. “In België zijn we vaak nog een onbekende speler, maar in Amerika hebben we toch al voet aan wal. Bedrijven daar zetten vaak reeds meer in op eigen videoproducties. Zo hebben bedrijven als Red Bull, Google en Tesla een in-house productieteam, met eigen materiaal dat beheerd moet worden”, zegt Theeten.
Fiz vult aan: “Kijk, als softwarebedrijf is het cruciaal om actief te zijn in de VS. Om echt tussen de groten te spelen, moet je daar aanwezig zijn. Maar daarvoor moet je begrijpen hoe ze daar werken. Ik heb de luxe om gewerkt te hebben met Nederlandse, Franse, Spaanse en Amerikaanse klanten. Daardoor begrijp ik goed hoe elke cultuur verschillend is, en hoe dat zich vertaalt in hoe elk land zaken doet. Het is daarbij belangrijk om de juridische en financiële aspecten goed te begrijpen. Met mijn ervaring hoop ik CHEQROOM te kunnen begeleiden om internationaal verder te groeien.”