VanMossel_Afbeelding

Van Mossel beweegt zich als onestopshop op de snel evoluerende fleetmarkt

Het wagenparkgebeuren laat zich des te meer sturen door fiscale regelgeving en dan kom je automatisch uit bij een groene, duurzame vloot. Zeker met de recente beslissing van de Belgische regering dat bedrijfswagens elektrisch moeten zijn tegen 1 januari 2026. Alleen: hoe begin je ermee? Het laat vele bedrijven en organisaties achter met vragen. Vragen die het fleet business team van Van Mossel Automotive Groep weet te beantwoorden.

Het fleet business team van Van Mossel staat klanten van dichtbij bij. Dit team is het aanspreekpunt voor de B2B-markt en ageert dus als draaischijf tussen enerzijds alle professionele partijen, en anderzijds de eigen, interne organisatie. De 13 teamleden zijn bovendien lokaal actief, in de regio waar zij woonachtig zijn. Hun doel? Niet wagens verkopen, wel het concept van Van Mossel prijzen. En dat is er eentje van een onestopshop.

Van Mossel als onestopshop

“Met Van Mossel verdelen we 24 merken, waarvan meer dan de helft echte fleetmerken”, vertelt Herwin Frickx, fleet directeur bij Van Mossel. “Voor bedrijven doen we eerst een behoefteanalyse: wat is de situatie, wat zijn de verwachtingen en wat de noden? Is prijs-kwaliteit een belangrijk criterium? Of meer imago van een merk? Of misschien het duurzame karakter. Onze missie is om op basis van die analyse toegevoegde waarde te bieden.”

 

Herwin Frickx, fleet directeur bij Van Mossel.

De onestopshop uit zich verder op vlak van aankoop, financiering, leasing, onderhoud, enzoverder. Via de leasetak is zelfs fietslease mogelijk en ook schadeherstelling is een belangrijke pijler.

“Klanten hebben één vast contact voor alle merken en concessies binnen onze groep. Zij krijgen dus één aanspreekpunt dat hun dossier van A tot Z kent, hen begrijpt en hun belangen beheert. Op die manier kunnen we snel en correct reageren. Daarnaast streven we ernaar om in iedere belangrijke stad een dealer te hebben, in de buurt een carrosserie en in de wijdere omgeving ook een leasingmaatschappij. We gaan ver om dichtbij hen te staan.”

Van Mossel België telt vandaag 78 concessies, 9 carrosserieën, 6 leasebedrijven en 1 overkoepelend dienstbedrijf.

Evolutie naar elektrisch

Het fleet business team merkt vandaag een stijgende vraag naar een elektrische vloot. Daarbij willen bedrijven hun kosten onder controle houden, maar ook bekijken hoe de laadinfrastructuur zo goed mogelijk kan worden aangepast.

“Onze merkenportefeuille omvat een heleboel elektrische modellen. De constructeurs zetten daar fel op in. Ook de inschrijvingen van plug-inhybrides gaan omhoog. Die evolutie is volop aan de gang en zal alleen maar toenemen. Wij staan onze klanten daarin bij en ook in de laadinfrastructuur willen wij ons steentje bijdragen met Van Mossel laadpalen. We ambiëren om deze spoedig te lanceren.”

Van Mossel Automotive Groep behoort tot één van de grootste automotive bedrijven in België als verdeler van 24 verschillende merken.