Het nieuws is afkomstig van het wielerteam via een persbericht. CEO Pieter Loose van Ekopak hoopt dat de sponsoring zal bijdragen tot een grotere sensibilisering omtrent het gebruik van water, en dit zowel bij burgers als bij bedrijven en overheden. Geen detail: Eokpak richtte zopas ook zijn eerste filiaal Ekopak France op, en dus zal de sponsoring via de Tour de France ook wel zijn effect sorteren.
Het Tieltse Ekopak is volgens de laatste cijfers goed voor een eerder bescheiden omzet van net geen 10 miljoen euro en – vooral een gevolg van de investeringen – nog verlieslatend, maar Pieter Loose rekent op een snelle expansie, vooral dan in het buitenland. Pieter Loose is zelf een verwoed amateur fietser. Hij stapte naar eigen zeggen zelf naar Lefevere. Via zijn deal met het wielerteam van Patrick Lefevere, wil Loose ook graag een doorbraak realiseren in grote wielerlanden als Italië en Spanje.
Het bedrag dat Ekopak inbrengt, wordt niet bekend gemaakt. Wel bekend is dat het totale budget van de Wolfpack goed is voor ruim 20 miljoen euro. Over enkele jaren wil Lefevere de kaap van de 25 miljoen ronden.
Bedrijven hebben water nodig
“Net als wielrenners kunnen bedrijven niet presteren zonder water”, aldus de commentaar van Pieter Loose. “Constante toegang tot water is in veel industrieën van cruciaal belang. Wat The Wolfpack en Ekopak bindt, is onze heldere manier van werken: duurzaam, internationaal en prestatiegericht. Het ultieme doel van onze organisaties? Op een duurzame manier winnen en nog eens winnen.”