Het Labo Herentals

Herentals’ digital agency neemt snelle start

Digital marketing agency Het Labo uit Herentals bestaat  ruim een jaar, en kan intussen terugkijken op een succesvol parcours. Het jonge bedrijf heeft zijn stek in Frame 21, en heeft recent een content marketeer/copywriter toegevoegd aan de payroll. En de expansie van Het Labo doet hen weer verder kijken: intussen lanceert het jonge bedrijf opnieuw een vacature, ditmaal voor een Paid Expert. Het bedrijf heeft de intentie om de schakel te zijn tussen middelgrote ondernemingen en hun doelgroep, en hiervoor is een uitgekiende strategie cruciaal.

 

Het Labo wil de marketing van het bedrijf digitaliseren, in nauwe samenwerking met het opdrachtgevende bedrijf. “We proberen zo goed en zo snel mogelijk onze opdrachtgever te leren kennen, om te ontdekken hoe we de marketing kunnen digitaliseren, en hun marketingdoelstellingen kunnen beantwoorden met een concreet plan”, zegt Lander Boeckx, zaakvoerder en digital marketing strategist bij Het Labo. “Hierbij proberen we ook sales, operations, PR te betrekken, omdat je marketing als onderdeel niet kan loskoppelen van de rest van het bedrijf.”

“Toen we begonnen, hebben we een plan voor 2 jaar gemaakt. Omdat we met een investeerder in zee gingen, was dat een vereiste. Het is natuurlijk leuk om te zien dat we elke maand 30% boven die planning scoren. We groeien sneller dan we initieel hadden gepland.”

Dat vertaalt zich ook in een ambitie om het team uit te breiden. “Alexander is onze expert in performance marketing. We hebben intussen ook een seo-expert en een content marketeer/ copywriter in dienst. Zo hebben we binnen het team allemaal complementaire expertises.”

Lander vertelt dat Het Labo hij streeft naar een team van 6 à 8 binnen de 2 jaar. “En van daaruit plannen we om verder te groeien naar meerdere teams, met van elke expertise 1 iemand aan boord.”

De klanten van Het Labo geven het jonge digital marketing agency best wel veel vertrouwen en verantwoordelijkheid. “We mogen voor een groot deel mee aan het stuur zitten. Dat kan gaan van prioriteiten bepalen, budgetten toewijzen, en beslissen in welke kanalen we gaan investeren. Als strategische adviesbureau proberen we richting te geven. We hebben voor onze klanten een plan van 5 jaar in ons hoofd. Maar tegelijk hebben we binnen ons netwerk en ons bedrijf mensen aan boord die op uitvoerend vlak kwalitatief kunnen bijdragen.”