Klanten die bij Scotch & Soda winkelen hebben binnenkort een veel grotere kans om de juiste broek, rok, jas of trui te vinden dankzij de invoering van een nieuwe generatie kledingtags. Weldra zal Scotch & Soda haar voorraad kunnen afstemmen op de vraag van haar consumenten. Dit betekent dat de retailer in staat zal zijn om de juiste voorraad op de juiste plaats en op het juiste moment te hebben om hun klanten van de beste service te voorzien, ongeacht via welk kanaal ze winkelen. Door de verbeterde voorraadnauwkeurigheid, wordt omnichannel retailing naadloos op elkaar afgestemd waardoor services zoals click&collect worden geoptimaliseerd. Overtollige kledingstocks zouden met het systeem zo goed als altijd verleden tijd moeten zijn.
Voor deze innovatie breidt Scotch & Soda haar samenwerking uit met RFID-specialist Checkpoints Systems. Het bedrijf zal gemiddeld 10 miljoen Scotch & Soda-kledingstukken per jaar voorzien van de nieuwste generatie RFID-labels. Voor de integratie van deze innovatie krijgt de partner 8 weken de tijd.
“Dankzij de nieuwste RFID-labels van Checkpoint Systems weten we precies hoeveel blauwe broeken in maatje M er nog beschikbaar zijn in onze distributiecentra in bijvoorbeeld België, Nederland of Duitsland, of hoeveel extra jassen van onze zomercollectie nodig zijn in onze winkels in Japan. Zo blijven we aan het einde van een seizoen niet met een groot overschot aan onverkochte artikelen zitten en kunnen we via hun favoriete verkoopkanaal elke klant voorzien van het kledingstuk dat hij of zij wil”, zegt Rik Kok, Global Director inkoop en vastgoed van Scotch & Soda.
Scotch & Soda heeft bij ons winkels in Leuven, Brussel, Halle en Wemmel.