Het grote zalencomplex in Hasselt is eigendom van de Sportpaleis Group. CEO Jan Van Esbroeck heeft nu als naamsponsor gekozen voor Trixxo als opvolger van verzekeraar Ethias. Het gaat om een overeenkomst van 5 jaar, waarin zowel de Trixxo Arena (grote hal) als het Trixxo Theater vervat zitten.
“Na een moeilijke periode omwille van het coronavirus zijn we enorm blij om Trixxo mee aan boord te hebben”, aldus Jan Van Esbroeck. “De volgende jaren gaan we samen op pad om de accommodatie en de events sterker in de markt te zetten.”
Ook burgemeester van Hasselt, Steven Vandeput, is verheugd met de samenwerking en de meerwaarde die deze betekent voor de stad: “Na een lange coronaperiode moet Park H, zoals de vrijetijdszone heet, dit najaar weer dé plek zijn waar van alles te zien en te doen is. Daar hebben we met zijn allen enorm naar uitgekeken. Met de Trixxo Arena willen we Hasselt als spraakmakende evenementenstad nog meer op de kaart zetten.”
Trixxo zelf ziet deze samenwerking als extra wapen in hun groeistrategie. CEO Frank Vliegen: “Binnen ons uitzendkantoor hebben we een eigen horeca-tak, wat bewijst dat de evenementensector ons dus na aan het hart ligt. De opportuniteit om sponsor te worden deed zich voor, en we zijn er gewoon voor gegaan. Waarom? Investeren blijft nodig, ook in een crisisperiode. Het coronavirus is amper op zijn retour of een nieuwe ‘crisis’ dreigt: krapte op de arbeidsmarkt. De ‘War for talent’ was nog nooit zo groot. Als bedrijf kan je dan zitten afwachten of er iets aan doen. We zien deze naamsponsoring als extra uithangbord voor onze firma, maar ook als rekruteringscampagne. Deze samenwerking gaan we als een hefboom gebruiken om instroom te creëren en incentives te organiseren naar klanten, personeel en uitzendkrachten.”