Laurence is met haar meer dan 5000 volgers op Instagram, een bekende figuur bij de Mechelse twintigers. “Of ik een influencer ben? Dat zou ik niet durven zeggen. Dat woord heeft al snel een negatieve connotatie. Men denkt meteen aan mensen die zich laten betalen om een foto met een product te posten. Zo werkt het alleszins niet bij mij. Ik deel vooral de dingen die ik zelf leuk vind én mijn liefde voor Mechelen. Ik zou dus ook nooit reclame maken voor iets wat ik zelf niet gebruik”, zegt Laurence.
Half mei werd ze store manager van WEAR. En ondanks haar jonge leeftijd heeft ze al heel wat ervaring in de retailsector. Laurence studeerde communicatiewetenschappen maat toen ze haar stage deed bij de Mechelse kledingzaak Goldfish voelde ze er zich meteen thuis.
Ze werkte bij Wearable Stories in Antwerpen, dat is de zaak van Loredana, de vrouw van Matteo Simoni. “Ik voelde mij daar goed omdat het een Belgisch merk is met een eigen verhaal.”
Daarna was ze shopmanager voor LN KNits. “Ik verzorgde daar ook de sociale media. Die combinatie met mijn werk in de winkel vond ik heel fijn.”
Ook bij Atelier Olala in Mechelen combineerde ze die twee zaken.
“Bij WEAR is het nu de eerste keer dat ik mij louter op het runnen van de winkel concentreer. Maar er is werk genoeg. De zaken lopen goed en we hebben een zeer goede soldenperiode achter de rug.
WEAR is een kleine Belgische keten met vestigingen in Leuven, Antwerpen, Gent en Mechelen. “Al zeg ik het zelf… we hebben een heel grote variatie aan kleding. Naast kleding vind je bij Wear ook schoenen en dingen om je kleding te onderhouden zoals een stomer en een ‘fabric shaver’ om pluisjes van wollen truien te halen.”