2

Laurence pakt topfunctie bij Targetspot

ANDERLECHT - Laurence Henuzet is de nieuwe operationeel directeur van Targetspot. Het in Anderlecht gevestigde bedrijf is een dochteronderneming van de groep AudioValley, een wereldwijd AdTech-bedrijf dat advertentie- en marketingoplossingen voor digitale audio ontwikkelt en in de markt zet.

Laurence Henuzet werkt sinds 2010 in de digitale sector. Ze begon haar loopbaan als Google Adwords-specialiste. Vervolgens creëerde en ontwikkelde ze de trading desk van Performics in België, waar ze instond voor alle programmatische campagnes, tracking, optimalisatie, de technische aspecten en het teambeheer. De afgelopen jaren haalde Laurence Henuzet een groeiende portefeuille aan klanten binnen uit sectoren als Fast Moving Consumer Goods (bv.voeding,…), de auto-industrie, de financiële wereld, geldspelen, schoonheid en farmacie.

“In de loop der jaren heeft Laurence geavanceerde technische vaardigheden verworven die haar tot een van de topexperts maken in het domein programmatische aankoop, traffic-oplossingen en tracking”, aldus Mario Cabañas, General Manager van Targetspot. “We zijn trots op haar en we geloven dat zij de ontwikkeling van onze eigen technologieën in een stroomversnelling zal brengen.”

Programmatische digitale audio, een extra kanaal in het ecosysteem van digitale mediacampagnes, zit sinds medio 2020 in de lift. Het formaat trekt nieuwe merken aan en profiteert van de enorme groei van digitale audio (podcasts, audioboeken, webradio’s, muziek en playlists). Adverteerders herkennen hierin een opportuniteit om een perfect uitgekiend publiek te bereiken: geen enkel ander medium kan deze precisie evenaren.

Adverteerders hebben lange tijd geaarzeld om in programmatische audio te investeren, want de opties waren beperkt. Maar juist dit is een domein waarin Targetspot duidelijke ambities heeft, zoals Laurence Henuzet bevestigt: “Wij zijn een pionier. We willen programmatische audio laten groeien door een proces voor op samenwerking gebaseerde, wendbare campagnes te ontwikkelen waar alle belanghebbenden bij betrokken zijn. Dankzij audiosignalen beschikken wij over de middelen om te bepalen welke momenten er toe doen. Bovendien kunnen we ons programmatisch aanbod verrijken met niet alleen audio, maar ook in het domein van videogames”, besluit Henuzet.