Vicky werkte bijna 7 jaar voor Barts, een merk van mutsen, sjaals en accessoires. “Het commerciële en het modische had ik inderdaad volop in deze job”, vertelt Vicky. Maar toen ze 30 werd, stelde ze zich de vraag: wat nu? “Toen ik erover begon na te denken, werd me snel duidelijk dat ik voor mezelf wilde beginnen. Mijn interesse lag bij wat mijn job bij Barts inhield: het uitzoeken van merken, toffe stuks, en het verkopen van kindermode. Daarbij komt nu met de winkel ook het creatieve stuk van alles mooi te presenteren bij.”
Vicky ontdekte wel haar droom, maar stelde zich direct de vraag of het realistisch was. “Het is natuurlijk veel meer dan winkeltje spelen. Ik besefte direct dat de winkel zelf hetgeen is dat er bij komt, en dat de organisatie achter de schermen, dat vooral dààr heel veel moet gebeuren.” Dus ging Vicky vorig jaar in september aan de slag voor een stevig businessplan, om haar droom te onderbouwen. “In april vond ik dit pand, en eind juni konden we de deuren openen. Het is een grote winkel, dus we kunnen een ruime keuze aanbieden aan jonge ouders.” In het gamma zitten veel artikelen in natuurlijke tinten, aardetinten, zodat alles bij elkaar past.”
“Mensen vinden goed de weg”, zegt Vicky. “Ik kreeg al heel veel positieve reacties. Ook via-via zijn er mensen die bij mij terechtkomen. Al voor de winkel open was, had ik al 2 geboortelijsten mogen noteren, van twee vriendinnen. Beide kindjes waren dan ook nog eens te vroeg geboren, voor de winkel open was. Dat deed alles natuurlijk wel in een stroomversnelling geraken. En intussen hebben we heel veel aanvragen voor geboortelijsten. Daaruit blijkt dat mensen in de regio toch nood hadden aan een winkel als de mijne. Dit had ik nooit durven dromen.”
“Ik wilde echt terug naar de fysieke winkel, dicht bij de mensen. Ik geloof er ook echt in na deze coronaperiode. Tijdens de lockdown was ik zelf zwanger van ons tweede kindje, en moest ik veel online bestellen. Maar als ik naar mezelf en mijn vriendinnen kijk, besef ik dat je dingen terug wil zien en voelen. Het is hier geen typische winkel met rekken, maar eerder een toffe beleving doorheen de winkel.”
Vicky Remery is zaakvoerster van baby- en kinderwinkel Celest Kids Concept Store, en haar man Nick Mertens is medezaakvoerder. Sinds augustus is er ook iemand aan de slag in de winkel, voor 80%, om Vicky te ondersteunen in de uitbating van haar winkel.