Het West-Vlaamse Renson is fabrikant van en trendsetter in ventilatie, zonwering en ‘outdoor living’. Met de focus op innovatie en internationale ontwikkeling schopte het familiebedrijf onder leiding van CEO Paul Renson het tot één van de snelst groeiende ondernemingen in Europa. Maar ook daarbuiten krijgt Renson met zijn totaaloplossingen voor gezond en comfortabel wonen stilaan voet aan de grond. Met belangrijke afzetmarkten in UK, USA, Australië, China, India en het Midden-Oosten covert het nu zelfs elk van de 7 continenten wereldwijd.
Om die internationale groei én de ambitie die schuilt in de baseline ‘Creating Healthy Spaces’ wereldwijd kracht bij te zetten, keert Renson in 2022 in het internationale wielrennen terug als partner van het Quick-Step wielerteam. Renson is ervan overtuigd dat zowel het team als de visie erachter het ideale platform is om z’n wereldwijde merk- en productbekendheid een extra boost te geven.
Gezonde ambitie
Paul Renson (CEO Renson) ziet het helemaal zitten: “Met deze nieuwe overeenkomst keren we in de wielersport terug langs de grote poort, als partner van het sterkste team ter wereld met een gezonde ambitie en de wil om elke koers te winnen”, aldus de CEO. “Renson is een op en top Belgisch bedrijf met een internationale uitstraling. Ook daarin vinden we ons perfect terug in dit Belgische team en de overtuigende stempel die het drukt op de stijgende internationale impact van het wielrennen. De wielersport heeft bovendien heel wat gemeen met de ingesteldheid bij Renson, waar de sterkte van het team net zo goed afhangt van de individuele engagement en een sterke samenwerking.”
Patrick Lefevere (teammanager Quick-Step)is uiteraard bijzonder opgetogen over deze overeenkomst met Renson als nieuwe partner. “Ook met veel van onze andere sponsors delen we diezelfde ‘roots’”, aldus de wielermanager. “Net als hen willen we met onze aanwezigheid in het internationale wielerpeloton ook Renson dat extra duwtje in de rug geven om zijn merkbekendheid en marktaandeel nog te versterken.”