kinderbijslag

Duke & Grace lanceert klantenportaal voor kinderbijslagfonds Infino

GENT - Onlangs lanceerde kinderbijslagfonds Infino haar gloednieuwe webportaal met behulp van fullservicebureau Duke & Grace. Eerder dit jaar ontwikkelde het bureau reeds de nieuwe website voor de uitbetaler van het Startbedrag en het Groeipakket, die ook meteen in de prijzen viel op de Site of The Year awards van Kentico Xperience. Met het klantenportaal zet Infino een volgende stap in haar missie om het meest digitaal vooruitstrevende kinderbijslagfonds te worden.

Sinds kort krijgen (toekomstige) ouders de mogelijkheid om zelf hun uitbetalingsaanbieder te kiezen en dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Daarom nam Infino Duke & Grace onder de arm, die eerder dit jaar reeds een gebruiksvriendelijke website ontwikkelden, waarbij er veel aandacht geschonken werd aan UX en personalisatie.

Frederik Van Wynsberghe, Director Sales, Marketing & Support bij Infino verklaart nader: “We begeven ons momenteel in een zeer competitieve markt. Het is dus belangrijker dan ooit tevoren om ons te onderscheiden door onze dienstverlening – offline, maar ook en vooral online. Dat doen we door ouders op nummer één te zetten en ervoor te zorgen dat zij te allen tijde geholpen zijn. Op onze vernieuwde publieke site kunnen (toekomstige) ouders dan ook 24/7 terecht voor alle mogelijke vraagstukken. Bovendien kunnen ze ook heel gemakkelijk berekenen welk bedrag ze mogen verwachten per regio en kunnen ze zich vervolgens vlot inschrijven.”

Die website viel eerder dit jaar al in de prijzen en won in de categorie Healthcare op de jaarlijkse Site of The Year awards van Kentico Xperience. “Deze award in de wacht slepen was voor ons een extra bevestiging dat we er, in samenwerking met Duke & Grace, in slagen om ook online een gebruiksvriendelijke omgeving te bieden aan ouders en hun kinderen. We zijn dan ook enorm trots en verheugd dat nu ook het klantenportaal live staat”, aldus Van Wynsberghe.

Het klantenportaal gaat nog een stap verder: ouders die Infino kiezen als uitbetaler, kunnen in het portaal opvolgen wanneer ze hun uitbetaling mogen verwachten. “Het klantenportaal is een kruisbestuiving van de technologieën Kentico en Angular: Kentico Xperience, een platform voor digitale ervaringen (DXP), fungeert als contentmanagementsysteem en Angular, een front-end framework, is de software achter de interactieve meerstappenformulieren. Via de combinatie van een publieke website en een gesloten webportaal voor klanten, vindt iedereen voortaan in één oogopslag de informatie waarnaar ze op zoek zijn”, aldus Jeroen Wallaeys, Head of Development bij Duke & Grace.

Benieuwd naar het resultaat? Neem een kijkje op www.infino.be