Het doel? Jonge starters bewust maken van het belang van gezonde, lekkere groenten en vooral: hoe ze eenvoudig te bereiden. Wanneer jongeren ’hotel mama’ verlaten en hun eigen potje moeten koken, passen groenten niet altijd in hun drukke agenda. Hoewel deze doelgroep wel beseft dat groenten gezond en smaakvol zijn, is er toch nog vaak de perceptie dat het bereiden van groenten tijdrovend is. Ook het gebrek aan inspiratie en kennis blijkt een grote drempel te zijn.
Om jonge starters deze drempels te laten overwinnen en het imago van groenten een smakelijke reboost te geven, lanceerde VLAM in 2019 ‘Vegetables Are The New Sneakers’. Een campagne boordevol lekkere recepten en slimme groentehacks om hen te inspireren. Dit jaar gaat VLAM nog een stapje verder met de groenteactie: Fast ‘n Good. In ruil voor je fastfoodverpakking krijg je een box vol groenten en receptinspiratie. Het is een opstapje om aan te tonen dat groenten eten geen gedoe hoeft te zijn.
Breng op 15 juli je lege fastfoodverpakking binnen bij het marktkraam op de Botermarkt in Mechelen. In ruil ontvang je een groentebox, vol met alle ingrediënten die je nodig hebt om een heerlijk gevulde paprika te bereiden. Daarnaast ontvang je ook nog een receptenfiche en een link naar de webpagina, met nog meer inspirerende groenterecepten.