Netropolix hoopt met deze nieuwe dienstverlening grote kmo’s en bedrijven te helpen naar een efficiëntere en betere werking. “Netropolix is al lang geen louter IT-infrastructuurpartner meer. Onze visie is in de loop van de jaren zo ontwikkeld dat we geen branden meer blussen in bedrijven, maar net problemen gaan voorkomen. Door na te denken over de infrastructuur, door onze klant te inspireren en te informeren, hebben we altijd getracht om onze klant te voorzien van goed materiaal. We willen nu nog meer dat de computergebruiker optimaal gebruik kan maken van die technologie.”
Technologie-coach
Koen Vanlommel is ervan overtuigd dat veel computergebruikers maar 50% van het potentieel van hun materiaal en licenties gebruiken. “We willen dat gat van 50% toerijden door hen in kleine stapjes de technologie beter te doen gebruiken. We gaan hiervoor niet per sé grote projecten uitrollen, maar net kleine dingen doen”.
“Hoe? Door continue aandacht te hebben voor de verfijning van het gebruik van de systemen. Netropolix zendt als het ware een technologie-coach naar bedrijven, op regelmatige basis. Onze ‘Businessversneller’, zoals deze nieuwe functie heet, wordt vastgekoppeld aan het bedrijf, zodat die stapsgewijs de processen onder de loep kan nemen en kan verbeteren.”
Vanlommel beseft wel dat bedrijfsprocessen zich niet zomaar in een vingerknip laten veranderen. Ook de medewerkers van klanten moeten stapsgewijs meegenomen worden in een nieuw verhaal. “Daarom willen we ook inzetten op een lange termijnrelatie en -continuïteit. We gaan in kleine stapjes te werk, en kiezen voor een formule waarbij onze project manager 1 of 2 keer per maand langskomt. Zo leren onze mensen het bedrijf door en door kennen.”
Deze nieuwe rol binnen het bedrijf zal niet door een technische IT’er opgenomen worden, maar door een ander profiel. “Hier zoeken we eerder business mensen die gepassioneerd zijn door IT. Onze andere system engineers zijn eerder ervaren IT’ers met goesting voor business.”