Niet alleen de sector, maar ook de consument heeft het zwaar te verduren gehad. Sociale contacten werden vermeden waardoor hij verplicht werd zijn favoriet drankje thuis te consumeren. Om deze tendens om te keren heeft de brouwerij uit Belsele een nieuw recept ontwikkeld waarbij enkel ingrediënten van Belgische bodem worden gebruikt. Zo werd DUST!, dialect voor dorst, geboren. Het resultaat? Een lekker blond bier met een missie, gebrouwen door een familie met jarenlange ervaring.
Yannick Boelens nam in 2018 het roer over van het familiebedrijf. Voor Yannick is dit de nieuwe wending waar de brouwerij naar op zoek was. “Het is een innovatief concept, met respect voor onze tradities en expertise die we doorheen verschillende generaties hebben opgebouwd. We hadden nooit durven dromen dat het concept zo warm ontvangen zou worden bij de horeca-uitbaters. Nog voor de eerste batch klaar was, stond DUST! al op de kaart bij meer dan 100 horecazaken. Voor zover we weten is dit dan ook het eerste bier in België dat enkel en alleen in cafés te verkrijgen is. We willen zelfs zover gaan dat er nooit één enkel flesje buiten een horecazaak zal gedronken worden”, vertelt Yannick.
Ook verkoopsverantwoordelijke Mattias Van Nieuwenhuyze merkte het succes op: “Wat ik zag tijdens de pre-sale in de horeca in het Waasland was dat vrijwel elke horeca uitbater oren had naar dit concept. Een nieuw blond bier en niet TE zwaar (7,3%), altijd een voltreffer. En dan nog een regionale brouwerij die het maakt, een match!”