Vanuit zijn eigen ervaring richtte auteur Manfred Bogaert Fill in the Blanks op: een hybride uitgeverij die zowel gevestigde als startende auteurs een platform biedt waarop ze elk type verhaal of manuscript, samen met de lezerscommunity, kunnen verbeteren en publiceren. Voor de professionele eindredactie werkt de uitgeverij samen het collectief ‘De Tekstologen’. Die feedback nemen de vier vennoten, Manfred Bogaert, Guy Bout, Ushi Torfs en Charlotte Bogaert, vervolgens mee in hun screening.
“Formuleren we een negatief antwoord, dan brengen we de auteur in contact met organisaties die hen kunnen coachen. Is ons antwoord positief, dan kan het publicatieproces van start gaan”, legt vennoot Guy Bout uit. “We bieden auteurs dus meer dan alleen professionele begeleiding en een aantrekkelijke productiekost”, voegt oprichter Manfred Bogaert toe. “We zorgen voor een hechte relatie met de lezers én we zorgen voor promotie en publiciteit.”
Om Fill in the Blanks definitief op de Vlaamse markt te introduceren, zoeken de ondernemers financiering via een crowdlendingcampagne op het investeringsplatform WinWinner. “We willen minimaal 50.000 en maximaal 85.000 euro ophalen voor de voorfinanciering van de geplande projecten”, licht Guy Bout toe. “Zo hopen we om het Vlaamse uitgeversklimaat nieuw leven in te blazen.”