Digitalisering small

SD Worx en Vlerick Business School sluiten strategisch partnership

MECHELEN – HR- en payrolldienstenleverancier SD Worx start een strategische samenwerking met Vlerick Business School om de digitalisering in de HR-wereld een extra boost te geven. Een van de initiatieven om dit mee te realiseren is het uitbouwen van een digitaal ecosysteem rond de wereld van werk en daarbuiten.

SD Worx wil verder gaan dan louter een dienstverlening rond HR en payroll en zet een platform op zodat ook externe partijen hun diensten kunnen aanbieden. Het platform zal vanaf januari 2022 toegankelijk zijn en is een Europese primeur.

Het hoofddoel van het partnership is onderzoek te doen naar de digitale ecosystemen en kanalen en naar het potentieel van verschillende platformmodellen die werkgevers en medewerkers verbinden. Dit moet een katalysator zijn om de digitalisering in HR te versnellen. Vlerick Business School zal SD Worx begeleiden vanuit de internationale ervaring die het opbouwde rond de digitale ecosystemen voor andere sectoren, zoals energie of bank en verzekeringen.

“Volgens wetenschappelijk onderzoek presteren bedrijven die digitale platformmodellen inzetten financieel beter dan conventionele spelers. Ze bouwen een duurzaam competitief voordeel uit door samen met complementaire partners een bredere en betere digitale klantenervaring aan te bieden. Digitale platformmodellen zijn niet beperkt tot online software of diensten, hardware of e-commerce en sociale media. Ze bespelen ook andere werelden zoals die van mobiliteit, logies en accommodatie, entertainment en nieuws. We kijken ernaar uit om met SD Worx digitale platformmodellen in de wereld van werk te onderzoeken, van design tot monetarisering”, zegt Steve Muylle, professor en partner bij Vlerick Business School

SD Worx wil zijn platform vanaf begin volgend jaar aanbieden. Via het digitale “mysdworx” kanaal zullen gebruikers toegang krijgen tot het platform voor transacties rond de wereld van werk en daarbuiten. Vandaag zijn er een miljoen gebruikers in België, SD Worx wil dit snel uitbreiden naar de vijf miljoen medewerkers die het vandaag bij zijn 75.000 klanten in een twintigtal landen bedient.

“Ook binnen de wereld van werk zal de digital experience de sleutel zijn die het verschil maakt voor bedrijven. De verwachtingen van medewerkers zijn hoog door de hyperpersonalisatie waaraan ze in hun persoonlijk leven gewend zijn, met diensten als Netflix of Spotify. Deze voorbeelden scheppen hoge verwachtingen bij gebruikers om alles met een vingerknip te hebben, ook op het werk. Ons platform is daarop het antwoord: werknemers vinden er rechtstreeks allerlei diensten in hun wereld van werk, zoals mobiliteitsoplossingen. Voor de werkgever en de HR manager biedt dit het voordeel van one-stop-shop: één plek waar diensten en oplossingen vlot met elkaar geïntegreerd zijn. Dit is een complete oplossing om hun totale payroll en HR mee te beheren”, zegt Tom Wouters, Chief Products Officer bij SD Worx.