Bedoeling van het nieuwe kantoorconcept is om een nieuwe beleving te creëren voor interne en externe klanten. Maar ook om het “stoffige” imago van de kantoren te doorbreken.
In het nieuwe concept zitten stilteruimtes, refter-en ontspanningsruimtes en een landschapskantoor. Het is de bedoeling het nieuwe kantoorconcept stelselmatig uit te rollen over alle filialen van SBB. Het nieuwe werken gaat wel hand in hand met het structureel telewerken, dat omarmd werd bij SBB. Bedienden werken een dag per week van thuis uit.
Resultaten
SBB boekte vorig jaar 50,5 miljoen euro omzet, een stijging met 7,5% op jaarbasis. De gezondheidscrisis had geen grote impact op de resultaten van het bedrijf omdat de zwaarst getroffen sectoren (toerisme, horeca en eventing) slechts een klein percentage van de groepsomzet vertegenwoordigen. SBB haalde in 2020 netto 350 nieuwe klanten binnen. Het jaar ervoor waren er dat nog netto tussen 400 en 500 nieuwe klanten.