SwimmingMonkey is een jong internetbedrijf dat zich vanaf begin dit jaar volledig heeft gespecialiseerd in de nichemarkt van digital assets. Dat gaat dan om content websites die de consument zo goed mogelijk informeren over bepaalde producten of diensten en hier een verdienmodel aan hebben gekoppeld. Dat kan gaan om inkomsten uit randadvertenties, commissies op gerealiseerde verkoop of verkoop van leads.
“De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat het belang van online verkoop alleen maar is toegenomen”, aldus Jacques Glenisson, zaakvoerder van SwimmingMonkey. “De interesse van online verkopers, zoals webshops, om zich te tonen op het internet is evenredig gegroeid. Display advertising websites spelen volledig in op deze trend en mogen dus bij de winnaars van het afgelopen jaar gerekend worden.”
Op basis van eigen doorgedreven analyses worden door SwimmingMonkey digital assets aangekocht en ingezet. Het gaat momenteel hoofdzakelijk over Engelstalige projecten. “Het investeren in digital assets is een sterk opkomende en groeiende markt die al enkele jaren aangedreven wordt vanuit Amerika. Het begint nu ook zijn weg richting België langzaamaan te vinden, zij het via een omweg langs de UK en Nederland.” Bij het brede publiek is de markt nog geheel onbekend. SwimmingMonkey is in deze sector één van de pioniers in ons land.
“Dankzij de sterke resultaten en ambitieuze groeiplannen gaan wij einde dit jaar verhuizen naar een nieuw en groter kantoor in het centrum van Turnhout. Hier zal ook ruimte zijn om lokale digitale experten, zoals designers, copywriters, CRO & SEO experts, aan te trekken om ons snelgroeiende bedrijf te komen versterken.”