De eerste aflevering heet ‘Non’-binair’ en beantwoordt de vraag: hoe communiceer je genderinclusief, in woord en in beeld? “Genderinclusie is – net als (sociale) duurzaamheid – een maatschappelijk thema waarmee we geregeld in aanraking komen wanneer we samenwerken met onze klanten”, vertelt Sam De Cock, oprichter en CEO van Like Minds. “Die piste willen we met Top of Mind verder bewandelen, maar dan nog diepgaander, genuanceerder en praktischer.”
Sam en zijn team mikken met hun inzichten op iedereen met een hart voor communicatie. “Content voor marketeers is nog altijd erg toegespitst op snelle tips voor meer kliks. Met Top of Mind kiezen we voor een andere richting: expertise met veel facetten, échte verhalen en diepgang. Zo willen we weg van het clichébeeld van de gladde marketeer. Empathie en zingeving zijn essentieel voor goede communicatie. En dat delen we graag met de wereld.”
Voor elke aflevering laat Like Minds zich bijstaan door experten en ervaringsdeskundigen. “In de eerste episode over non-binariteit vertellen Inke Gieghase en Sofie Verhalle over hun ervaringen met communicatie naar LGBTQIA+-personen.
Het concept, de productie en de distributie van Top of Mind liggen volledig in handen van Like Minds. “We hebben alle mensen in huis om straffe podcasts te maken: redacteurs en researchers, stemmen en een producer. We ontwikkelen trouwens ook graag podcasts voor onze klanten. Een eigen podcast geeft ons natuurlijk meer ruimte om te experimenteren met format en thema’s, invalshoeken en geluidseffecten. Die open mind en zin voor experiment zijn belangrijke onderdelen van onze cultuur.”
https://likeminds.be/top-of-mind-podcast-1-genderinclusief-communiceren-als-bedrijf/