Begin 2020 startte AariXa met dochterbedrijf Yomie, dat naast muziekdiensten en digital signage ook een bestel-app (digitale barman) levert aan intussen ruim 600 horecaklanten. “Het regende de eerste maanden contracten”, weet zaakvoerder Erwin Vermeulen, “maar al snel ging de horeca op slot. We vonden het maar logisch dat wij onze klanten, die onze diensten gedurende maanden niet konden gebruiken, in deze moeilijke periode ook niets zouden laten betalen.”
“Maar hoe hard de horeca ook leed onder de pandemie, zoveel te harder ging het voor de IT-services bij AariXa”, gaat de andere zaakvoerder Erwin Tips verder. “Ook ons zusterbedrijf Neglect-X, dat software ontwikkelt waarmee ruim 50 Vlaamse steden en gemeenten de inventarisatie van leegstand en verwaarlozing van woningen beheert, groeide sterk in 2020. Er bleef dus niet veel tijd over voor Yomie, hoewel we deze baby ook graag groot zagen worden.”
En dus droegen Erwin en Erwin Yomie over aan Signage and Music Services BV. “Nu de Horeca terug open is, hopen we dat de nieuwe eigenaars er klaar voor zijn. Want het zal druk worden”, aldus het duo. “De naam Yomie, die intussen al wijdverspreid gekend is, werd mee overgedragen, zodat onze spin-off alle kansen krijgt bij de nieuwe eigenaars. De bedoeling is dat de klanten zo weinig mogelijk van deze overdracht zullen merken.”