Vicky Schellens noemde haar winkel ViBi Fashion. De naam vond ze na lang zoeken. “Ik heb 2 zonen en een dochter, Birthe. Nachtenlang heb ik mijn slaap gelaten voor de naam van de winkel. ’s Nachts ben ik plots wakker geworden, en toen wist ik het ViBi, van Vicky en Birthe. Ik dacht, dit moet ik opschrijven, want anders ben ik het ’s morgens vergeten.” Vicky is een vlotte dame die heel open over haar ondernemerschap, twijfels en verleden praat.
Klantenbinding
“Het was moeilijk om te beslissen. Ga ik nu starten of niet? Ik durfde de knoop niet door te hakken. Mijn kinderen worden groter.” De webshop was voor corona al opgestart, maar had niet het gewenste effect. Het voelde voor Vicky ook niet juist, omdat ze geen contact had met klanten. En toen vond ze een geschikt winkelpand in Retie. “Dat overtuigde me om te springen.”
De webshop alleen was voor Vicky niet genoeg. “Het voelde niet juist aan. Het was sowieso moeilijk om door corona stock in te gaan kopen. En ik wilde niet met dropshipping werken. Ik wilde zelf de stock hebben, en klanten helpen en ondersteunen. Die klantenbinding is voor mij belangrijk, ik wil er zijn voor hen.”
Nieuwe toekomst
“Het is een heel zware investering. Ik ben van nul begonnen. Ik had niets, en was als alleenstaande moeder thuis bij mijn kinderen. Na mijn herseninfarct voelde ik me afgeschreven en nutteloos. En dat terwijl ik nog jong was en een hele toekomst voor me had. Dat heeft me doen nadenken over mijn toekomst, en wat ik wilde met mijn leven. Ik wil nu echt aan mijn toekomst bouwen. Ik had het gevoel van: ik moet het nu gaan doen, anders gaat het misschien nooit meer gebeuren. En gelukkig heb ik een partner die me steunt en er achter staat.”
Vicky verkoopt trendy, casual kleding, voor jong en oud, uitgebreid met accessoires. “Mensen uit mijn omgeving reageren heel positief. Ze komen dan kijken aan het raam, en steken hun duim omhoog. Dat motiveert natuurlijk, die positieve feedback heb je nodig.”