Samen met de andere deelnemers hopen zij liefst 100 keer de wereld rond te stappen in de maand mei. Dat is drie keer zo veel als in de vorige editie in oktober. Voor het tweede jaar op rij is PeopleWare een trotse partner van Pink Ribbon, het goede doel in de strijd tegen borstkanker. Op vraag van Pink Ribbon begon de Lierse softwareontwikkelaar begin 2020 aan het ontwerp van een digitaal platform voor het wandelevent De Roze Mars. In oktober 2020 werd het platform dan voor de eerste keer op grote schaal getest tijdens De Roze Mars.
Marc Schijvaerts, Managing Director bij PeopleWare legt uit: “We hebben op technisch vlak wat dingen aangepast. De meeste gebruikers gaan daar weinig van merken, maar het zorgt er voor dat alles soepeler draait. Daarnaast hebben we ook een extra zoekfunctie geïnstalleerd bij de teams. Zo kan je de teams opzoeken van de ambassadrices van De Roze Mars: Ella Leyers en Julie Taton, of dat van je collega’s. Bedoeling is om de onderlinge competitie binnen bedrijven nog aan te wakkeren.”
Ook de verschillende levels zijn vanaf dit jaar aangepast. Iedereen wordt voortaan op zijn of haar tempo uitgedaagd om stappen te zetten. “Er zijn in totaal 10 levels die gaan van de occasionele wandelaar tot de echte straffe wandelaars. De bedoeling is dat mensen die minder tijd hebben om te wandelen of de hele dag aan hun bureau zitten om te werken, toch nog voldoende uitgedaagd worden”, zegt Marc Schijvaerts.