“Droogbloemen zijn momenteel heel hip: het is duurzaam en ze blijven lang goed. Ik geef zelf al eens graag een bloemetje. Als je een raambezoekje brengt met verse bloemen, dan is het zonde als je voor een gesloten deur staat”, vertelt Kato.
Kato Martens wilde een leuke attentie met droogbloemen kopen voor haar schoonouders, maar vond niet direct wat ze zocht. Dus kocht ze een doos vol droogbloemen en ging ze aan de slag. “En zo ontdekte ik hoe leuk het eigenlijk is. Toen ik Jitte – de meter van één van mijn kindjes – er over vertelde, was ze direct enthousiast. Ze is ook creatief en zit vol leuke ideetjes.” Dat Kato financieel consultant is, hielp mee in de beslissing om met een onderneming te starten. “Ik kende inderdaad de kneepjes van het vak, en voor Jitte – die bij CAW werkt – is dit wel een geruststelling.” Intussen is het duo samen actief in de kelder van Jitte en op het wereldwijde web.
Naast droogbloemen zijn er ook geschenkmanden met persoonlijke of grappige toets in het aanbod van Blommes. “We volgen de kalender: voor vaderdag maakten we bijvoorbeeld barbecue-emmers met zelfgemaakte aanmaakblokjes en een leuke tekst. Ook voor secretaressedag en moederdag hebben we speciale attenties. We kiezen ervoor om seizoensgebonden te werken: in de lente met frisse kleuren, in de herfst meer warme tinten. Nu maken we ook lantaarns met droogbloemen, of glazen stolpen.”