Bart Verhoeven (50) is gebeten door sales. Hij begon zijn loopbaan bij voedingsbedrijf Ter Beke, maar stapte al snel over naar Truvo (bekend van Gouden Gids) waar hij zowat elke rol in de verkoop opnam. Hij zou er 10 jaar blijven. In 2015 trok hij naar het Antwerpse Digital Agency The Reference. Hij zorgde er mee voor de ontwikkeling van het digitale agentschap, vandaag een van de marktleiders. Verhoeven heeft een Master in Taalkunde van de Universiteit Antwerpen en is ook sommelier.
Strategisch
Verhoeven zal de salesaanpak van de ventures zowel tactisch als strategisch verfijnen en stroomlijnen. In een tweede fase wil Verhoeven ook voor een kruisbestuiving tussen de ventures zorgen. Daartoe zal hij nauw samenwerken met Jan Vanalphen, die sinds vorig jaar als Product & Service Strategist werkt aan een geïntegreerde, operationele aanpak bij Raccoons. Maar Verhoeven wil ook binnen De Cronos Groep, waar Raccoons deel van uitmaakt, voor een optimale samenwerking zorgen. “Onze ventures sluiten met hun vernieuwende technologieën vaak perfect aan bij onze zusterbedrijven binnen De Cronos Groep. Samen kunnen we een breder en rijker aanbod in de markt zetten”, zegt Bart Verhoeven nog.
Raccoons Group
In de schoot van Raccoons zijn de bedrijven Brainjar (AI), Craftworkz (prototyping), Edgise (edge computing), Oswald (chatbots), QNTM (quantumcomputing), TheLedger (blockchain), TPO Agency (innovatieadvies) en Wheelhouse (mobile & web) actief. Sam Hendrickx en Michiel Vandendriessche richtten in 2018 Raccoons op als vervolgverhaal op hun eerste bedrijf Craftworkz, dat al in 2016 startte. Raccoons’ hoofdkantoor is in Leuven, maar de groep heeft ook vestigingen in Amsterdam, Mechelen, Kontich en Gent. In 2020 realiseerde Raccoons Group een omzet van 3,5 miljoen euro. Ondanks de pandemie richtte Raccoons een nieuwe venture op en wierf het bedrijf ook 14 medewerkers aan. In 2021 wil Raccoons Group de kaap ronden van 60 werknemers.