“We zijn natuurlijk blij en fier. Het is voor ons een bevestiging van onze klantgerichte methode werkt”, zegt Joris Kegels, zaakvoerder. “We vechten sowieso voor elke klant. We waren niet per sé met de cijfertjes bezig, maar deden als team ons ding. Toen FCA ons attent maakte dat we dicht bij de award waren, waren we best fier, en beseften we dat onze mentaliteit en aanpak goed was.” FCA legde de norm voor de award heel hoog, met bijvoorbeeld 92% hoge tevredenheid bij service. De FCA-Groep is in januari gefusioneerd met PSA, de groep achter de merken Citroën, DS en Peugeot.
De kleine, familiale garage is precies 10 jaar verdeler van de Italiaanse automerken. Ervoor was Kegels Saab-dealer. “Het DNA van Saab zat in ons lichaam, en het was ook een fantastisch cliënteel om voor te werken. Toen Saab er mee stopte, was het eerst moeilijk om iets anders te nemen. Maar met Alfa Romeo en Fiat hadden we geluk. Zeker Alfa Romeo is net als Saab een nichemerk, en je vindt het niet op elke hoek van de straat. En dat vinden we leuk, ons team vond zich snel terug in het DNA van deze wagens. Het is een merk vol emotie, maar ook technisch staat het heel ver. En wat een rijplezier!”, vertelt Kegels enthousiast.
In de toonzaal prijken ook de snelle Abarth’s. “Ook hier zijn we heel blij mee, want deze klanten kiezen voor Italiaanse passie.” Daarnaast is Kegels pas gestart met Fiat Professional. Dit aparte brand is gericht op de professionele klant, en zet de Fiat-bestelwagens in de markt.