Copy: Leentje Schoofs.

Starter van de week: Boostways

ROTSELAAR -  Aan Beverlaak in Werchter (Rotselaar) is het bedrijf Boostways van start gegaan. De zaak van Hannelore Verheyen is onze starter van de week. 

Door de gezondheidscrisis is niets nog hetzelfde, en al helemaal niet voor Hannelore Verheyen uit Werchter. Door de lockdown besefte ze dat er meer is in het leven dan een goedbetaalde directiefunctie. In de tweede lockdown hakte ze de knoop door en vanaf vandaag gaat Hannelore als onderneemster door het leven met haar bedrijf Boostways. Daarmee ondersteunt ze ondernemers en kmo’s bij hun online zichtbaarheid.

Veel tijd 

“Tijdens de eerste lockdown had ik, zoals de meeste mensen, ineens veel meer tijd. Tijd die ik normaal verloor met pendelen, toch een drietal uur per dag” zegt Hannelore Verheyen. De jonge vrouw besloot die extra tijd nuttig te besteden en onder de naam ‘Boostways’ ondernemers advies te geven over hun digitale marketing. “Dat deed ik al voor enkele bevriende ondernemers en ik besloot dat uit te breiden.”

Vertaalslag naar ondernemers en kmo’s

Hannelore put daarvoor uit bakken ervaring die ze opdeed bij grote merken als Proximus en L’Oréal. “Ik vervulde daar verschillende functies op de marketingafdeling, van content tot finance naar e-mailmarketing en e-commerce. Ik zag wat de mogelijkheden zijn met grote budgetten en maak nu de vertaalslag naar ondernemers en kmo’s om op dezelfde manier te werk te gaan, met een haalbaar budget.”

Grotere impact 

Het plan was om Boostways als passieproject in bijberoep te blijven doen. Maar het begon te kriebelen en een week voordat L’Oréal een reorganisatie aankondigt, geeft Hannelore haar ontslag als Digital Director. “Ik schrok zelf ook van mijn beslissing. Ik had altijd het idee om ooit CEO van een groot bedrijf te worden en was op weg daarnaartoe. Maar de coronacrisis plaatste bepaalde dingen in perspectief en ik besefte dat ik meer impact wilde maken. Bij een werkgever maak je ook een verschil, maar door nu zelf met de ondernemer
aan de slag te gaan, voelt de impact die ik kan maken veel groter! En nu word ik CEO van mijn eigen bedrijf,” aldus Hannelore.

3 takken 

Hannelore wil Boostways uitbouwen tot een bedrijf met drie takken: coaching, consultancy en een academy. “Op die manier kan ik elk type ondernemer bijstaan: van de solo-ondernemer tot KMO’s met een groter team.” Benieuwd naar wat Hannelore voor jou kan betekenen?