Creatic_Afbeelding

3CON vindt nieuwe on- en offline uitstraling bij Creatic

Wij willen niet meer, maar wel beter bouwen.’ Met die zin stapte projectontwikkelaar 3CON richting Creatic op zoek naar een sterk on- en offline verhaal. Het resultaat is een gloednieuwe merkstrategie en -beleving. “Mijn visie als zelfstandige? Je zwaktes kennen en je daarin laten omringen. Bij Creatic hebben we een creatieve partner gevonden”, vertelt Pieter Driesen, zaakvoerder 3CON.

Een steeds grotere groep mensen heeft jarenlang een ruime woning met meerdere slaapkamers en een grote tuin gehad. De kinderen zijn het huis uit, het onderhoud vraagt teveel energie en men wil dichterbij het centrum gaan wonen, zonder in te boeten aan de groene beleving en comfort.

“Vanuit die situatie hebben we 3CON opgericht”, legt Pieter uit. “We ontwikkelen wat luxueuzere appartementsblokken met bijzondere aandacht voor het groen, een aangename buitenbeleving en aantrekkelijke locaties. Weldra starten we een project van negen units met ondergrondse parkeergarage in Pelt. Een ander project van 20 eenheden is in ontwikkeling in Lommel.”

Het totaalplaatje

Om meteen sterk te staan, schakelde 3CON de expertise van Creatic in. “Voor ons een boeiende uitdaging”, vertelt Rob. “Pieter had een uniek verhaal. Combineer dat met een sterke branding en je krijgt een ijzersterke combinatie.”

Al snel kwam de slogan ‘Consider, Construct, Connect’ naar voren. Drie kernwoorden die 3CON beschrijven en een knipoog zijn naar de bedrijfsnaam. Verder creëerde Creatic alle ontwerpen, van logo en brochures tot werfdoeken en een volledig brandboek.

“Zeer geslaagd”, vult Pieter aan. “Daarnaast beschikken we over een gloednieuwe website www.3con.be en een sociale mediastrategie waar we zelf mee aan de slag kunnen. Voor alle komende creatieve projecten weten we nu al bij wie we opnieuw moeten aankloppen.”

Branding, meer dan een logo

Branding van kmo’s is één van de expertises van Creatic, en dat gaat veel verder dan het logo. “Branding is een term die vaak aan grote bedrijven wordt gelinkt, maar bij Creatic maken we dat toegankelijk voor kmo’s. Enerzijds visueel door hen te doen opvallen, anderzijds door de juiste doelgroep aan te spreken”, vertelt Rob.

“Ik herinner me onze eerste gesprekken in aanloop naar een logo. Twee weken later kreeg ik al telefoon van Rob om een eerste voorstel te bekijken. Dat was er meteen ‘boenk’ op”, reageert Pieter. “Voor de doelgroepen net hetzelfde: op basis van onze missie en visie wist Creatic meteen wie we moesten aanspreken en op welke manier. De ervaring binnen hun bedrijf is een sterke troef voor iedere kmo.”

Creatic maakt lokale ondernemingen online succesvol.